Gå til innhold
Fiskersiden

Gylte fest - ny pers!


westside
 Share

Recommended Posts

Idag dro jeg ut kl. 16.30 fast bestemt på å slå en pers i en eller annen fisketype og skulle ikke gi meg før jeg hadde gjort det. Så jeg dro til butikken rett etter jobben og kjøpte med noen Tobis sluker, noen nye enkelt kroker og en pose med reker. Jeg begynte med å ta noen kast med slukene og fikk på noen småtorsk, etter en stund ble jeg ivrig etter å agne opp med reker og hive ut tackelet mitt. Ikke lenge etter bet det på Berggylt etter Berggylt og tilslutt dro det skikkelig til, jeg hadde bremsen på snella forholdsvis slapp og den dro ut snøre. Dette må være en rugg tenkte jeg og jammen hadde jeg rett, når jeg så fisken plaske i overflaten skjønte jeg raskt at dette var en ny pers på Berggylt. Jeg hylte den opp på land og fant ivrig frem vekta - som viste 1,1 kg! Jeg ble så fornøyd at jeg fortsatte å fiske til klokka ble 22.30, etter mange fine Gylter (11-12 stk) og noen torsk og sypiker tenkte jeg på hjemturen...

0808200523577oBcD6ZHNC3Jdj3fpv.JPG?41

Ny pers 1,1 kg

080820052352W6GvjYwHNcnZUzeEgj.JPG?57

080820052308zRVIn5iWERTMcYNuKm.JPG?87

080820052302FkpTOWKIrfVyKVmA5E.JPG?86

080820052317hhDsY5ytVUk56A5LZj.JPG?27

080820052340fmVhpU9sTxpgqm1y1z.JPG?1

Så dette vil jeg kalt en absolutt vellykket tur for meg, en skikkelig "Gylte fest". Morro!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Tommern

Høres knall morsomt ut, grattis! Ffår selvsagt ikke opp bildene, menmen.. Har ikke så mye greie på tackel så jeg spør: åssen tackel brukte du?

Bildene syns ikke nå nei, Foto Knudsen har vedlikehold på siden sin frem til kl. 10.00...

Bruker tackel som har søkke i bånn og med to treveis sviveler som oppheng med sene utfra hver med liten krok og reker. Pyntet med litt selvlysende og fargede perler og et spinnerblad som triggere [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.