Gå til innhold
Fiskersiden

Okuma Catalina, er det noe greier?


Fiskemannen
 Share

Recommended Posts

Hadd nok gått for grøvre saker en den snella, hvis jeg skulle fisket på de dypene. Hvorfor ikke tenke litt på Titus Gold 2-speed? Kurante priser på nettet på disse. Trym kjøpte en via et av medlemmene her for en meget kurant pris.(Husker ikke hvem, spør evt. Trym) Hvilken stang er det i pakka? Fisket endel i fjor på 350-400 m med en Penn senator 4/0 HS, og herrejemini hvor jeg savnet ei 2-speed snelle[V]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testa Lawson Powerjiggeren til kompisen endel, prima stang med masse rygg. Slett ikke så dyr, og forseggjort er'n også[ :P ]

Ellers så har jo Tom Ole(Avkroken) bra priser på 4- delte DAM Steelpower 30 lbs også. Virket veldig gjennomførte, med mye rygg da jeg kjente på dem i sjappa hos ham[ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Fiskemannen

Da fortsetter jakten tenker jeg. MAn blir muligens nødt til å gå for noe med to gir. Stanga er en RT Waypoint så det ut som.

To girs sneller er jamnt over meget dyre og tunge, så du bør tenke deg nøye om før du går til anskaffelse av en slik.Skal du fiske etter håbrann, kveite og håkjerring,eller med tunge lodd i hard strøm og store dyp, er det et fornuftig kjøp.Til det meste vanlige fisket er en standard en girs snelle vanligvis bra nok.Har drevet havfiske i over 30 år og fått mye fisk på til dels store dyp,alt på standard sneller som f.eks Senator HS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tsk*tsk

Fisker man såpass dypt som 3-400 meter så investerere man i skikkelig seletøy allikvel (ikke sant Sturla), og dermed så er ikke de 300 gramma så avgjørende allikvel. Det er vel ikke pilkefiske det er snakk om ? Så når man fisker, så ligger stanga i stangholder anyway...

Handla nettop selv Titus Gold 2speed via Ebay til en veldig gusntig pris... ja, den er en noe tyngre. Men gleder meg til det blir Nedstrand og 500m+ neste gang med 2 gir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av limanda

sitat:Opprinnelig postet av Fiskemannen

Da fortsetter jakten tenker jeg. MAn blir muligens nødt til å gå for noe med to gir. Stanga er en RT Waypoint så det ut som.

To girs sneller er jamnt over meget dyre og tunge, så du bør tenke deg nøye om før du går til anskaffelse av en slik.Skal du fiske etter håbrann, kveite og håkjerring,eller med tunge lodd i hard strøm og store dyp, er det et fornuftig kjøp.Til det meste vanlige fisket er en standard en girs snelle vanligvis bra nok.Har drevet havfiske i over 30 år og fått mye fisk på til dels store dyp,alt på standard sneller som f.eks Senator HS.

Lodd på 1 kg som han nevner, samt dyp på 3-400 meter er vel noe som sier fhvis store dyp og sterk strøm.. altså så er det kanskje ikke så dumt med 2-gir ?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en TG-30II synest denne blei litt drøy med tanke på vekta. Kjøpte meg en TG-20II som jeg vil anbefale på det sterkeste. Her er førvrig en link til en ebay shop i malaysia som jeg vil og anbefale på det varmeste både på pris og leveringstid. Lykke til!

http://stores.ebay.com/MINSTOR-TACKLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et siste fortvilet forsvar for mine trofaste senator sneller,kan jeg jo si at de har fikset fiske ned til drøye 960 meter med søkker opp til 2 kg. Har ikke fått de aller største fiskene på dette dypet,men det gikk i alle fall greit å vinsje opp en trippel med 5 kg`s uer.Forøvrig en av de få gangene jeg har savnet seletøy[ :P ][ :P ]

Spøk tilside,Titus Gold,Tiagra osv.er selvfølgelig kremen av sneller som vil vare en mannsalder, om budsjettet tilater er det vel ikke umulig at en slik med tiden finner veien inn i redskapsbua mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Geir! Jeg er også den lykkelige eier av et par Senator 4/0!

Vonde ord kan ICKE sies om disse snellene; pålitelige, tilnærmet vedlikeholdsfrie, tilnærmet usltlige,tilnærmet uslitelige, god brems... You name it...[ :P ][ :P ][ :P ]

Konstruksjonen er dog fra rundt WW2, og verden har gått videre...[8D]

MEN!!! Den dagen jeg drar på havfiske UTEN å å ha en Senator som backup finnes ICKE!!! Uansett førstevalg mht snelle![ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Cral

If it works, don't change it...

Og visst folk de siste 50 årene har kjøpt snella, og de forsetter å kjøpe den, ser jeg ingen grunn til å bruke mye penger på å lage en ny. :P

Nuvel... Penn lager da også nye sneller, både med andre materialer og flere gir! Men at de beholder den gamle traveren fordi den funker trenger ikke bety at den er svaret på livet; det vet jo alle at er 42 [ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.