Gå til innhold
Fiskersiden

Surf stenger


Doffen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du ser kviteberga fra ferga, men det er mange fine plasser hele veien ut til Eltrane. Var en tur på Kvitneset (hareidlandet) for tid siden, men det var så tung sjø at det ikke var forsvarlig å prøve en gang.

Men er været bra så tror jeg det er en megaplass, kjempefint der ute med storhavet rett ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Men snellene da mann!!! Man besudler ikke slike blanks med haspelsneller,kaffekverner uten sjel!!!

Nei,bygg dem om til multi og sett på et par veltrimmede CT sneller,da blir det ett bilde som gir tårer i øynene!

sitat:Opprinnelig postet av Vilhelm

Eller pynter dem enda mer opp med et par Shimano Power Aero's [ :) ]

Er det ikke egentlig stenger for multiplikator da ?? I og med at det bl.a er flyttbart snellefeste.. Så jeg tror nok ikke man trenger å bygge dem om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Er det ikke egentlig stenger for multiplikator da ?? I og med at det bl.a er flyttbart snellefeste.. Så jeg tror nok ikke man trenger å bygge dem om

Tolka bare denne jeg:

Opprinnelig postet av Doffen

Har bestilt 2 stk Century Tip Tornado Sport fixed spool hos

gerryfishing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Er det ikke egentlig stenger for multiplikator da ?? I og med at det bl.a er flyttbart snellefeste

Så ut på bildet som om at den var ringet for haspel,fordelaktig med flere og mindre ringer til multibruk.Bør jo alikevel kunne brukes med begge typer snelle.

Men hvis jeg vinner i tipping, da er det 2-3 stenger i denne klassen jeg skal ha!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 stangringer er definitivt haspelversjon. Flyttbare snellefester kom vel for fullt i fjor, men Ron Thompson Rocketeer Surf har vel vært på det norske markedet en stund med flyttbare snellefester. Stengene kan sikkert brukes med større multier a la Daiwa SL30SH og Penn 535GS med for eksempel 0,50 monosene til tungt fiske.

Disse stengene er vel det mest anvendelige du får på markedet, og kan brukes til alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal igrunn være enig med Limanda at stengene hadde rigget finere med multi, men hvem liker å gre fuglenett når havålen vaker i standkanten.

Uannsett tror jeg stengene funker like bra med multi som haspel, beastmaster 425 er vel igrunn bygd for multi, men har fått intrykk av at de fleste bruker haspel [ :) ][ :D ][ :D ]

Har 3,5 stk Beastmaster 425 Bx som trenger nye ringer, noen som har noe tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.