Gå til innhold
Fiskersiden

Tur etter bekkerøye


Recommended Posts

Jepp, vi prøver oss igjen - denne gangen i Hundevann et sted i Sirdal. Stedet er valgt etter tips.

Dato: søndag 28/8

Sted: Hundevann i Sirdal

Oppmøte sted/tid: Shell(Eide, Egersund) klokka 12.00

Fiskeart:Bekkerøye

Utstyrstips: duppmeite med meitemark. Sluk og flue kan også fungere.

Premie til størst bekkerøye : 200 meter abulon-sene(3,1 kg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kjører til Sirdal fra Stavanger, gjennom Hunndalen/Øvstabødalen så ligger det ikke så langt etter grensa til Aust-Agder rett etter at du kommer inn i Sirdal kommune tror jeg...

Hvis du kommer andre veien og opp til Sirdal, så må du svinge til venstre i det store krysset, og mot Stavanger.

Stor anleggsbrakke som nå eies av Rogaland fylkeskommune (vet ikke om de leier ut) ligger i den ene enden av vannet. Det holder bekkerøye, har hørt om eksemplarer på godt over kiloen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den regnfulle fisketuren avsluttet - nesten alle fikk fisk, opptil flere, på div. metoder. Den største stod Erlend Lorentzen for - på hele 245 gram.

Selv satte jeg rovfisker-rekorden med en kjempe på 190 gram og 25 cm - på blank sluk.

Fisken var forøvrig nytt bekjentskap for alle som deltok på turen.

Noen som har gode forslag til september-tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok ta noen tusen Trymtorsk før havmus endelig sitter....

Jeg har jo tidligere nevnt nøyaktig hvor det klaffet for både svigerbror og meg.

Bryggen i Nordnesparken i Bergen (den på venstreside når man går ut i parken), 20 meter i fra land og 50 meter ned (mot Sotra broen?? tror det er den), makrellfilet dynket i sildeolje på standard en-kroks paternoster.

(tettheten av torsk er forøvrig ikke plagsom på stedet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.