Gå til innhold
Fiskersiden

bekkerøye?


max_fishing
 Share

Recommended Posts

I Fyresdal er det ei elv som inneholder store mengder bekkerøye, og noen få ørreter.

Det er her jeg fikk bekkerøyerekorden min for noen år siden. Denne beit riktig nok på mark, men jeg har fått flere bekkerøyer der i senere tid på flue. De fleste ligger på rundt 300 gram.

Meningen med dette svaret mitt, er at jeg syns bekkerøyene biter godt på fargerike fluer, og gjerne fiskeimitasjoner. Hvis man betrakter munnen til ei bekkerøye, så kan man se at den er en rovfisk av rang!

Fisk gjerne med maurimitasjoner eller Streaking Caddis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye smått i Sirdal, ja. Skal du ha de store bør du dra til vannmagasinet Svartevatn lenger inn. Årsrapportene til kraftselskapet som er (var) ansvarlig for utsetting av fisken, viser at det er i dette vannet bekkerøya blir størst. Statistikken over fanget fisk viste imidlertid at det ikke akkurat florerte med fisk over kiloen i garnene som ble satt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis dere skal fiske bekkerøya så må dere ikke drøye det så veldig lenge..bette dabber av i september..

gode bekkerøye fluer: march brown, mb silver, telemarkskongen, streaking caddis, små muddlere og maur imitajoner.

mark og dupp er anbefalt metode hvis man skal fiske senere enn dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.