Gå til innhold
Fiskersiden

Undervannsjægere


Oz
 Share

Recommended Posts

Ikke er det fisking, det er de aller fleste her inne enig i, men at man kan gjøre lurt i å høre på hva disse gutta har å si er det ingen tvil om. Har selv et par kompiser som driver med dette, og har planer om å henge med på noen turer de skal ha utover høsten. Jeg er selvfølgelig fornuftig og holder meg tørr og varm på land med fiskestanga mens de plasker rundt nedi vannet. Saken er den at de sitter inne med en god del finfine opplysninger om hvor det finnes fisk, ulike bunnforhold, hvor jeg kan håpe på å få forskjellige arter osv.

http://www.frivannsliv.no/index.php?r=1 Denne hjemmesida, som drives av en kar i Nordhordland, har rekordlister hvor fangststed er oppført. samtidig finnes det en plass hvor folk kan melde inn sikt og fangstmeldinger. Ålreit lesning hvis man leter etter fisken.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karleif

Den lille karen ligner mistenkelig på sønnen til Rudolf her på forumet[ :) ]

Pen piggvar og rødspetter der ja.

Ser at fangstrapporten er underskrevet med "Rudolf". Nok en indikasjon på at der finnes en kombinasjon...

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja, "den lille fyren" er sønnen min (11 år). I motsetning til meg, jakter han under vann og er en ihuga sportsfisker også. Jeg følger ham på alle jaktturene under vann for å passe på ham, men han sporer opp fisken og dreper den selv (bortsett fra piggvaren som han måtte ha hjelp til å holde og få oppi båten). Det eneste jeg bidrar med er lokalkunskap om hvor han f.eks. kan finne piggvar på 7 kilo [ :) ]

Han må dessuten avklare med meg før han får drepe fisk som ikke er "standard matfisk av stor størrelse". Vi har en regel i familien om at alt som drepes under jakt skal spises. Dette har selvfølgelig resultert i endel rare måltid tidligere, men vi lander nå stort sett på normalfisk.

Og ellers til dem som skrev at undervannsjegere dreper stort sett alt. Dette stemmer ikke. Håvard velger ut de fiskene han skal ha, og tar dem. Han slipper å kverke 17 stinter og sypiker som har svelget kroken, før han får rette fisken.

På mandag satte han ny NR for skrubbe. Den dagen tok han tre flyndrer selv om vi så langt over 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.