Gå til innhold
Fiskersiden

Fluering for Sø i saltvann


heskoe
 Share

Recommended Posts

  • Svar 259
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei Henrik.[ :D ]

Jeg skal på ferie til Fjellerup på Djursland i midten av September,så jeg lurte på om du kjenner til noen gode fiskeplasser i området for fiske etter sjøørret samt regnbue ørret.

Jeg blir med på flueringen,har mange egne flue mønster for saltvann som jeg gjerne deler med andre.Noen av dem finnes på www.seatroutfishing.dk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av troutman

Hei Henrik.[ :D ]

Jeg skal på ferie til Fjellerup på Djursland i midten av September,så jeg lurte på om du kjenner til noen gode fiskeplasser i området for fiske etter sjøørret samt regnbue ørret.

Jeg blir med på flueringen,har mange egne flue mønster for saltvann som jeg gjerne deler med andre.Noen av dem finnes på www.seatroutfishing.dk

hei! var inne å kikket på fluene dine, og falt for Larsen Goby. flua er genial, men hvordan er bevegelsen?

det er et mønster jeg virkelig skal prøve ut...[ :D ]

binder selv endel fluer med mylar, gjerne hvite tobisimitasjoner med marabou i halen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kim.

Flua vil vippe ned ved krokøyet p.g.a vekta på øynene.Jeg fisker flua dypt eller like over sandbunnen med sakte inndragning og mender fluelina ut litt i pausen med stangtuppen før neste inndragning,da vipper flua ned foran.En annen av fluene mine som er laget av mylar er Marabou Spezial som er en sildeimitasjon og teknikken min som jeg bruker til disse mønsterne heter Over/Under.Jeg pleier og bruke Pantone tusjer til mylar materiale + masse annet og de er bare knallbra.Jeg fikk noen tusjer av fluebinderen Roman Moser for noen år siden men jeg var ikke fornøyd med dem.Pantone tusjer koster litt, men på hver tusj så har du 3 forskjellige spisser,en tjukk,en middels og en tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av kim andre

sitat:Opprinnelig postet av troutman

Hei Henrik.[ :D ]

Jeg skal på ferie til Fjellerup på Djursland i midten av September,så jeg lurte på om du kjenner til noen gode fiskeplasser i området for fiske etter sjøørret samt regnbue ørret.

Jeg blir med på flueringen,har mange egne flue mønster for saltvann som jeg gjerne deler med andre.Noen av dem finnes på www.seatroutfishing.dk

hei! var inne å kikket på fluene dine, og falt for Larsen Goby. flua er genial, men hvordan er bevegelsen?

det er et mønster jeg virkelig skal prøve ut...[ :D ]

helt enig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Troutman.

Ta kontakt til Lars-Henrik ang fisket deroppe, kanske han vet noe?

Jeg er bedre kendt længere nede i Jylland/på Fyn [ B) ]

Jeg er ved Mandalselva til d. 16/9, moro om vi kunne ha taget en tur sammen[ :D ] Hvornår er du i DK?

Evt en tur til Åen etter stor SØ?[8D]

Moro med SØ fluerne, og så kan vi jo teste dem i foråret, når dere er i DK[ :D ][ :D ][ ;) ] Kanske de Danske SØ får set en ny flua![8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilmeldte på ringen er nå:

1.Henrik (heskoe) (adresse OK)

2.Lars Henrik (adresse OK)

3.frodeh (adresse OK)

4.jamolund (adresse OK)

5.kim andre (adresse OK)

6.trollet38 (adresse OK)

7.Troutman (adresse OK)

8.max_fishing (adresse OK)

9.namsenlaks (adresse OK)

10.Tom fiskekasse (adresse OK)

Adresserne dertil hvor fluerne skal sendes sendes til meg på PM, så sender jeg dem videre, dette senest 1/10.

Fluerne skal være sendt senest 1/11! Når fluerne er klar skrives det ut på tråden!

(fluerne til DK- Lars Henrik og Heskoe. kan I sende sammen, så sender vi sammen til jer! Ok med dig L-H ???)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg tar på laksefiske ferie den næste uge, så der bliver deltager /antal på listen desvære ikke opdateret. Der er 2 pladser tilbage, håber de er fyldt op om en uge!

[ :D ]

Men jeg vender stærkt tilbage d.17/9

Forhåbentilgt tynget af gode oplevelser ved Mandalselva![ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilmeldte på ringen er nå:

1.Henrik (heskoe) (adresse OK)

2.Lars Henrik (adresse OK)

3.frodeh (adresse OK)

4.jamolund (adresse OK)

5.kim andre (adresse OK)

6.trollet38 (adresse OK)

7.Troutman (adresse OK)

8.max_fishing

9.Namsenlaks

10.

det skulle jeg mene. jeg kan jo godt hjælpe heskoe med at samle adresserne ind mens han tømmer mandal for laks. som han selv skriver, så kan Max Fishing og namsenlaks sende deres adresse til heskoe på PM. da mangler vi bare en person på Ringen. hvem blir den heldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er min adresse sendt til Heskoe

Men jeg reiser på jobb på nordsjøen på tirsdag så jeg får ikke tid til å binde noen fluer før jeg reiser,men skal komme sterkere tilbake om ca 14 dager, håper det går greit?

Mvh jim frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilmeldte på ringen er nå:

1.Henrik (heskoe) (adresse OK)

2.Lars Henrik (adresse OK)

3.frodeh (adresse OK)

4.jamolund (adresse OK)

5.kim andre (adresse OK)

6.trollet38 (adresse OK)

7.Troutman (adresse OK)

8.max_fishing

9.Namsenlaks

10. Tom Fiskekasse

da er vi 10 personer. så er det vel tid at lukke ringen. jeg foreslår at de som ikke har sendt en PM til Heskoe endnu går det hurtigst muligt. ved han kommer hjem fra Mandal i denne uge. så er vi klar til at gå i gang med fluebindingen. personligt blir det endten en Pink Glimmerreke, eller en egene kreation ved navnen Jensen Creep. begge er glimrende vinter og vårfluer og nemme at lave for den utrænede. har givet mig masser af SØ op til 3 kg.

jeg vil lade Heskoe overtaget styringen af Ringen herfra. lykke till ved bindestikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle binde noen utgaver av en flue jeg fikk da jeg var i Singapore. Har kun hatt to kast med den, og SØ'en nappet i den som besatt. Dette medførte at streameren ble ødelagt såpass at jeg valgte ikke å fiske med den mer. Jeg ville jo bruke den som mal for evt. en ny og utbedret utgave...

Den er litt tricky og binde tror jeg, så det kan jo hende det dukke opp en annen flue....

/frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.