Gå til innhold
Fiskersiden

Fluering for Sø i saltvann


heskoe
 Share

Recommended Posts

Vi får gi denne sjøflue ringen en sjanse. Dessuten er flere igang med å binde, så det er litt seint å trekke seg!

Jeg tror det går bra. Det er jo bare flinke folk med. Stå på og bind fluer så blir alle fornøyde!

[ ;) ][ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 259
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

La alle sende sine fluer til 1 mann sentralt med en tidsfrist. Han har da til oppgave og distribuere fluene til de som da har bidratt. Denne mannen kan gå på rundgang, da det jo blir litt administrasjon. Frimerker legges ved flua som om alle i ringen skulle ha bidratt, og eventuelle overskuddsfrimerker tilbakesendes hver enkelt med fluene.

Fluer som blir til overs hos sentralmannen (eller damen), går til et godt formål. Gratis til barn og unge for eksempel, eller sentralen beholder dem selv, som en liten takk for jobben.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av JanM

La alle sende sine fluer til 1 mann sentralt med en tidsfrist. Han har da til oppgave og distribuere fluene til de som da har bidratt. Denne mannen kan gå på rundgang, da det jo blir litt administrasjon. Frimerker legges ved flua som om alle i ringen skulle ha bidratt, og eventuelle overskuddsfrimerker tilbakesendes hver enkelt med fluene.

Fluer som blir til overs hos sentralmannen (eller damen), går til et godt formål. Gratis til barn og unge for eksempel, eller sentralen beholder dem selv, som en liten takk for jobben.

Jan.

fin måte å gjøre det på! føler dere andre at dette er nødvendig i denne ringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det faktisk litt som Lars Henrik skrev![^]

Det er litt sent at blande sig i en ring der man ikke selv er med I, og jo mer det sker, jo mer går det nok som de forige....(har alle fået fluerne der, og er alle bilderne lagt ut.....? ).

Men hvad I gør deroppe, er for såvidt ligegyldigt, så længe I holder fristen!

Går der ged i denne står Lars Henrik og jeg af![ ;) ]

Forøvrigt var mine fluer færdige og klar til posten, 2 dage efter ringen var lukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av heskoe

Har det faktisk litt som Lars Henrik skrev![^]

Det er litt sent at blande sig i en ring der man ikke selv er med I, og jo mer det sker, jo mer går det nok som de forige....(har alle fået fluerne der, og er alle bilderne lagt ut.....? ).

Men hvad I gør deroppe, er for såvidt ligegyldigt, så længe I holder fristen!

Går der ged i denne står Lars Henrik og jeg af![ ;) ]

Forøvrigt var mine fluer færdige og klar til posten, 2 dage efter ringen var lukket.

Svært så grinebitere dere dansker er da??? Helt unødvendig også.

Det er riktig å påpeke at regler ikke blir overholdt, men da synes jeg faktisk dere bør tilby ringen forslag til løsning på problemet, og ikke bare sitte passive og klage der nede i deres yndige land. Helt korrekt, jeg er heller ikke med i ringen her, men jeg så at dere hadde et problem, og ga dere derfor et forslag til løsning.

Senk skuldrene litt, og ikke hogg etter deres ringkamerater. Det skaper ikke akkurat noe bedre klima det.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister litt motivasjon når innleggene er så negative, men nå har ikke jeg vært med på disse ringene før nå. Å kalle folk idioter for at man ikke kan sende (av ulike årsaker) fluene til avtalt tid, er vel litt å ta i. Men de (idiotene [ ;) ]) det angår vet vel sånn ca. om man klarer å binde fluene i tide eller ikke.. Så man kan evt. melde i fra slik at de andre som er med i ringen ikke sender til dem .

Jeg har i utgangspunktet tro på at alle som er med i ringen sender fluene til de andre, det er vel det viktigste. Når evt. bilder og bindebeskrivelser blir lagt ut på fiskersiden.no er meg likegyldig (de jobber jo tross alt på dugnad[?]), bare de tar bilder av fluene før de bruker dem (eller bruker dem som premie i konkurranser!?). Kanksje man kan legge ut bildene selv i denne tråden til fiskersiden.no har lagt de ut på sidene.

Jeg binder vel en del av fluene til fredag sammen med Jan Molund over et par øl...

/frode

sitat:Opprinnelig postet av JanM

Svært så grinebitere dere dansker er da??? Helt unødvendig også.

Det er riktig å påpeke at regler ikke blir overholdt, men da synes jeg faktisk dere bør tilby ringen forslag til løsning på problemet, og ikke bare sitte passive og klage der nede i deres yndige land. Helt korrekt, jeg er heller ikke med i ringen her, men jeg så at dere hadde et problem, og ga dere derfor et forslag til løsning.

Senk skuldrene litt, og ikke hogg etter deres ringkamerater. Det skaper ikke akkurat noe bedre klima det.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

personligt mener jeg at idéen om at sende alle fluer til en person er en rigtig god idé, Men som Hekoe skriver er det måske lidt sent, hvad mig angår er alle velkommen til at komme med deres meninger her også selv om de er med på ringen. både DK og NO har vel ytringsfrihed. desuden har jeg selv set hvordan Inspektorbæev bedt om at blande sig uden om en diskussion om ulovligt garnfiske i NO fordi han var dansk. den linie ønsker jeg ikke at støtte.

mit indlæg skal heller ikkke forståes som at jeg ikke ønsker at deltage i ringen, det gør jeg fortsat, men jeg synes det er vigtigt at påpege, at har man ikke tid, eller har man ikke en flue man ønsker at dele med andre, synes jeg ikke man skal melde sig på. man bør jo også tænke på, at man optager en plads i ringen som en anden kunne bruge.

mit indlæg skal heller ikke forstås som at jeg er negativ over idéen med flueringe. tvært imod er jeg meget positiv og synes det er en kanonidé. men jeg mener stadig at man er en idiot om man gir dritt i det hele og bare modtager fluer uden at sende nogen.

nuvel. jeg vil gå i gang med at binde fluer.

det var vist 1. november der var sidste dato for afsendelse ikke sandt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av kim andre

da er mine fluer sendt! noen andre som er ferdige? er spent på hva dere kommer med, blir skikkelig forbanna hvis jeg ikke får fisk på fluene deres![ ;) ][ ;) ]

Det var raskt, og bra jobba[ ;) ]!

Har selv fått bundet 3 fluer, resten blir vel ferdig i løpet av uka.Da skal de være sendt.Du er et godt eksempel til etterfølgelse.

Forøvrig kan jeg være behjelpelig med å legge inn bilde av alle de fluene jeg får.Koster meg ingenting å ta bilde av fluene, få en URL

på dem, og legge dem inn på denne tråden.Tror vel heller ikke jeg skal få noen problemer med å legge ved bindebeskrivelse av fluene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.[ ;) ]

Jeg er med i en fluering i USA og der er vi 12 stykker fra hele verden som er med. Det blir trukket ut en måneds vinner hver måned som alle sender 1 stk flue til. Dette opplegget fungerer veldig bra,kanskje dette kunne vært noe senere når vi er ferdig med denne flueringen.

Jeg holder også på med fluene,de sendes snart ut til dere.[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og frodeh hadde en liten dugnad i går kveld, så nå er vi godt i gang. Fluebinding og øl var i grunn en fin kombinasjon, så jeg tror vi skal gjenta seansen om ikke altfor lenge.

Frode i dyp konsentrasjon

x1pc_jqddVOWRnji98hI5cshslLlWwtsJStAbJBNCSAA1VJadWbjkh351Nd7moSDHbAyvzH_T7LplI5xQDoYNJvJ4E-DKTaL0sc-BpwRFoqNcrsYK7mcm4Gs8oFltY4fJsWVQRTuWxtyHw

Den ferdige flua

x1pc_jqddVOWRnji98hI5cshqrE5BBB8mfLwoabjO8utwawqr9dx7ZZ0Tl-TDiwFLTJCh8VeKqldS8GxsBzh6HwwpqDd7ODMRMwklhRliiPUbiyoPgdQCV73Oyk-vkCg-TdgZIaE-yG5qk

Strandflua

x1pc_jqddVOWRnji98hI5cshnEjJnjw8CPcdzqBozwN7WAu9_GSwp4ysUxJ7MR5v93cK8YyufuM_2MM9R_A261FEozQRmL8m2-pePceXmSi5KPccPHQJOykgpsw6Ln2LUeuPkhBLEnFKDE

Etter noen øl ble det vanskelig å holde kosentrasjonen på topp så vi flippa ut med noen alternative mønstre, men vi kom tilbake på rett spor mot slutten...

x1pc_jqddVOWRnji98hI5cshq1_PvxsHlfnUrrIKQ2E-FNSZU3ssNyKIp8VXcRh0w43DjR7Upb_NlbYL8rTTUo9cvWXWIV9huTCox3vV6Q1Bf3Vw5pXm7ab5oyppDlXhI6IU3KWVlu8O08

Alt i alt en utmerked kveld.

/JanA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og forresten Jan M. det er lidt billigt at blande nationaliteter ind i denne diskussion. jeg er fløjtende ligeglad med om personerne er Norske, Danske eller kinesere. i den sag jeg snakker om, er det en ring som er rundt 2 måneder gammel. du kan vel ikke være uenig med mig i, er det er lidt moralsk forkasteligt ikke selv at deltage med en flue som aftalt i en sådan ring.

forslag til løsning. tjaa, der findes vel ingen. derfor kom jeg heller ikke med nogen løsning. man kan bare håbe at folk her på ringen er ærlige folk. ud at det jeg kan læse, er man i hvertfald svært ivrig og det er jo positivt.

jeg vil være dette indlæg være det sidste officielle fra mig på denne tråd, da dette vel ikke har videre relevans for en fluering. om du Jan M har lyst til at fortsætte. kan vi jo startede en anden tråd hvor vi tager emnet op, ellers klare det over PM. følgene indlæg fra mig blir kun omkring fluerne.

slutteligt Jan M. det var vist du som bad Inspectorholde sig uden for diskussionen om ulovligt garnfiske i NO, fordi han, som du sagde dengang, boede i Danmark og derfor intet viste om forholdene i Norge.

her har jeg et spørgsmål til dig.

findes der nogen danskere der på noget tidspunkt har generet dig, for det virker som om du har lyst til at starte en lille krig med os, hver gang vi kommer med vores mening?

slutteligt for ikke at der skal være nogen misforståelse. mine indlæg skal tages i en positiv ånd. rakken ned på andre og uendelig klagen er heller ikke noget jeg bryr mig om. de få af jer der kender mig ved, at jeg er et ganske roligt væsen og absolut ikke negativ på nogen måde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lars Henrik

og forresten Jan M. det er lidt billigt at blande nationaliteter ind i denne diskussion. jeg er fløjtende ligeglad med om personerne er Norske, Danske eller kinesere. i den sag jeg snakker om, er det en ring som er rundt 2 måneder gammel. du kan vel ikke være uenig med mig i, er det er lidt moralsk forkasteligt ikke selv at deltage med en flue som aftalt i en sådan ring.

forslag til løsning. tjaa, der findes vel ingen. derfor kom jeg heller ikke med nogen løsning. man kan bare håbe at folk her på ringen er ærlige folk. ud at det jeg kan læse, er man i hvertfald svært ivrig og det er jo positivt.

jeg vil være dette indlæg være det sidste officielle fra mig på denne tråd, da dette vel ikke har videre relevans for en fluering. om du Jan M har lyst til at fortsætte. kan vi jo startede en anden tråd hvor vi tager emnet op, ellers klare det over PM. følgene indlæg fra mig blir kun omkring fluerne.

slutteligt Jan M. det var vist du som bad Inspectorholde sig uden for diskussionen om ulovligt garnfiske i NO, fordi han, som du sagde dengang, boede i Danmark og derfor intet viste om forholdene i Norge.

her har jeg et spørgsmål til dig.

findes der nogen danskere der på noget tidspunkt har generet dig, for det virker som om du har lyst til at starte en lille krig med os, hver gang vi kommer med vores mening?

slutteligt for ikke at der skal være nogen misforståelse. mine indlæg skal tages i en positiv ånd. rakken ned på andre og uendelig klagen er heller ikke noget jeg bryr mig om. de få af jer der kender mig ved, at jeg er et ganske roligt væsen og absolut ikke negativ på nogen måde.

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok det ja. Opphavsmannen (Jimmy Aw) har kalt den Beany Wriggler og en fiin gange i vannet. Første gang jeg prøvde den hadde jeg kontakt med SØ og den fikk såpass hard medfart at "leppa" blei ødelagt. Denne leppa er vel også det skjøreste punktet på flua. Men den var overraskende lett å binde.

/frode

sitat:Opprinnelig postet av Jfarmen

Dæsken Frode. Det var en Funky flue [ ;) ][ ;) ][ ;) ] Er det "wobbler"-flua di? Den ser jo spennende ut og må definitivt prøves [ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.