Gå til innhold
Fiskersiden

Fluering for Sø i saltvann


heskoe
 Share

Recommended Posts

Legger ut bilde og bindebeskrivelse for mitt bidrag til ringen!

061120051747EaXXk33oViWd4jCQNu.jpg?16

Krok: Partridge grey shadow streamer str 6(saltvann)

hale: hvit marabou, 2 strå blå flash på hver side

Kropp: Icedub

Kroppshackle: Grizzly mini

Ribbing: kobbertråd

Øyne: ¨badkjetting¨

Bindetråd: gjennomsiktig xx-strong Lagartun

Veldig enkel å binde, behvøver vel ikke noe utfyllende info her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 259
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av max_fishing

men espen, når kommer bildene fra de andre ringene???[?]

Omtrent samtidig med de nye sidene - må jo ha litt nyheter til det når det først har tatt meg såpass med tid. Blir mye trykking om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter i gang med bildetaking, og årner en ryddig oppskriftsbase

når jeg har mottatt alle fluene.Nå mangler jeg bare 2 fluer: Jim og Trollet sin.Gleder meg til å sette i gang med å fiske med disse fluene[ :D ]!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Tom fiskekasse

Jeg setter i gang med bildetaking, og årner en ryddig oppskriftsbase

når jeg har mottatt alle fluene.Nå mangler jeg bare 2 fluer: Jim og Trollet sin.Gleder meg til å sette i gang med å fiske med disse fluene[ :D ]!

Hmm har ikke du fått min flue,jeg sendte alle sammtidig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av namsenlaks

sitat:Opprinnelig postet av Tom fiskekasse

Jeg setter i gang med bildetaking, og årner en ryddig oppskriftsbase

når jeg har mottatt alle fluene.Nå mangler jeg bare 2 fluer: Jim og Trollet sin.Gleder meg til å sette i gang med å fiske med disse fluene[ :D ]!

Hmm har ikke du fått min flue,jeg sendte alle sammtidig...

Stemmer det.Ingen Odin i min postkasse[V]Jeg får sjekke i dag da[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Espen Ørud

sitat:Opprinnelig postet av max_fishing

men espen, når kommer bildene fra de andre ringene???[?]

Omtrent samtidig med de nye sidene - må jo ha litt nyheter til det når det først har tatt meg såpass med tid. Blir mye trykking om dagen...

ok! når kommer de nye sidene? gleder meg![ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Tom fiskekasse

sitat:Opprinnelig postet av namsenlaks

sitat:Opprinnelig postet av Tom fiskekasse

Jeg setter i gang med bildetaking, og årner en ryddig oppskriftsbase

når jeg har mottatt alle fluene.Nå mangler jeg bare 2 fluer: Jim og Trollet sin.Gleder meg til å sette i gang med å fiske med disse fluene[ :D ]!

Hmm har ikke du fått min flue,jeg sendte alle sammtidig...

Stemmer det.Ingen Odin i min postkasse[V]Jeg får sjekke i dag da[ :D ]

Det var merkelig, men hvis den ikke dukker opp så si ifra så skal jeg binde en til deg på torsdag og sende deg fredag.

Noen andre her som ikke har fått flue fra meg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, merkelig...Alle mine fluer ble sendt 28/10, og det er jo en god stund siden, og alt ble sendt med A-post fra jobben.Dette skal gå rimelig raskt.Kan det være at posten spiller oss et lite puss?

Jeg jobber i en bransje, hvor det sendes ut mye post, og altfor ofte

opplever vi at kunden ikke har mottatt noe.Noe har naturlige forklaringer som f.eks addressendringer etc, men noen ganger dukker det opp tilfeller hvor post rett og slett er blitt stjålet.I noen tilfeller er det også snakk om latskap på posten, hvor

post er sortert nærmest vilkårlig, og kommet i retur.Vi får gi dette noen dager til, men er det slik at ikke alle har mottatt alle fluer innen et par dager, får vi nesten ta en oppsummering, og se hvem som mangler hvilke fluer.For mitt vedkommende er det ikke noe problem å binde noen ekstra fluer og sende på nytt[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av kim andre

hva!? har du ikke fått min flue? alle fluene ble sendt på likt, så det er nok snakk om nasking på posten når det er snakk om flere fluer som ikke kommer frem...[ :D !][ B) ]

Ja, dette er besynderlig! Her sitter vi og binder fluer til den store

gullmedalje, samtidig som det er skapt en god ånd i ringen, og så

skal dette ødelegges av postgangen[ :D ] Kan det være det samme som

skjedde med den forrige flueringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvad angår sidste flueringen, var det ikke posten.

her mangler jeg stadig en flue(Erik R).

men ellers er jeg enig. i DK har der netop været flere sager om tyveri i posten, men om de ligefrem går efter fluer ved jeg ikke. faktum. jeg har fået alle fluer undtaget fra Trollet, men det tager jeg helt roligt. postgangen er vanligvis mellem 3 dag og 7 dage om tolden har åbnet posten. det er sket med brevet med cd´en fra Frode. men den gik igennem. tolden fandt sikkert ud af at det ikke plan for en hemmlig terroraktion der var på cd´en[ :D ].

slutteligt i DK er det stærk vind og derfor ikke mye fluefiske i øjeblikket. skal dog ud med sluk efter torsk efter jobbet i dag. muligvis blir det en lille tur til Vejle å i weekenden. er stadig enkelte stykker som har åbnet til 16. november i åen og der er nygået Sjøørret der oxo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de samme problemer i DK for noen år siden, men posten er nu som Fort Knox, og det er umuligt at komme ut med noe post der. Desvære er der noe (mye) post der går i stykker under håndtering/sortering, og derved kan adressen ikke læses. Prøv at tage kontakt til posten om det skulle være sådan!

Lykke til med opsumeringen.

Noen som mangler fluer fra Danmark (lars-Henrik eller Heskoe flua???)

Jeg tager på test fiske med de nye fluer de næste dage, rapport følger![ :D ][ :D ]

Venligst

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at posten kasserer varer med "farlig" innhold dersom det ikke er tilstrekkelig pakket, og kommer til syne i postgangen. Hvordan rutinene da er med tanke på beskjed til avsender kan en jo lure på.

Verre er det hvis det finnes postansatte som spekulerer i dette med farlig forsendelse... beslag=tyveri, men det tror jeg personlig ikke.

Er det noen av dere som har skrevet "fiskefluer, fiskekroker etc" utenpå? Slutt med det [ :D ]

Mvh. Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der tror jeg du har ret Jan. har i en tidligere ring modtaget er brev hvor siden var revet op af krogen og flua var væk. dette er selvsagt ikke bra.

vi har dog som jeg skrev i mit forrige indlæg haft sager i DK på det sidste, hvor pakker er blevet stjålet i postgangen. men tror dog ikke det er fluer disse gutter går efter[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lars Henrik

hvad angår sidste flueringen, var det ikke posten.

her mangler jeg stadig en flue(Erik R).

men ellers er jeg enig. i DK har der netop været flere sager om tyveri i posten, men om de ligefrem går efter fluer ved jeg ikke. faktum. jeg har fået alle fluer undtaget fra Trollet, men det tager jeg helt roligt. postgangen er vanligvis mellem 3 dag og 7 dage om tolden har åbnet posten. det er sket med brevet med cd´en fra Frode. men den gik igennem. tolden fandt sikkert ud af at det ikke plan for en hemmlig terroraktion der var på cd´en[ :D ].

Brevet med mine fluer til DK skrev jeg tolldeklarering på, så de blir sikkert ikke åpnet!!

slutteligt i DK er det stærk vind og derfor ikke mye fluefiske i øjeblikket. skal dog ud med sluk efter torsk efter jobbet i dag. muligvis blir det en lille tur til Vejle å i weekenden. er stadig enkelte stykker som har åbnet til 16. november i åen og der er nygået Sjøørret der oxo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått alle fluene, bortsett fra Christine sin, men den kommmer snart håper jeg. Fin flue Christine!

Det er så mange fine fluer i denne ringen at det rett og slett er ett must! Hvis det blir noe runde to, så kan dere ikke regne med å være kvitt meg.

[ :D ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå motatt 9 fluer og det er vel fra alle.

Må si jeg er veldig fornøyd med kvaliteten på denne ringen ja.

Så hvis det skulle bli en ring nr 2 så har jeg et forslag, hva med å binde et fluemønster man har tro på,men ikke fått prøvdt ut enda.

Dette bør også være en sjøørretflue for fiske i saltvann.

Og gjerne med de samme deltagerne som i denne ringen.

Hva sier dere andre til mitt forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.