Gå til innhold
Fiskersiden

Lage inliner bly selv.


namsenlaks
 Share

Recommended Posts

Jeg satt å lekte meg litt her en kveld og prøvde å lage noen inliner bly.

Jeg hadde masse kule søkker som jeg har støpt selv disse støper man i 6 forskjellige størrelser fra 1-6.

Jeg brukte tubeflue slangen til Guideline som jeg kuttet og brente i den ene enden og tredde gjennom kuleblyene, deretter limte jeg tubene fast med Epoxylim, og brente så til slutt den siste enden på tuben...

Dette er en fin kose jobb nå på høsten og vinteren pluss at du sparer endel kroner, for det går som regel en del bly i løpet av en fisketur.

Legger ved noen bilder her...

100920050205539uC9kou4sFwa.jpg?3

10092005020553133TFy4nl7OO.jpg?54

10092005020553fQF42wMT1RFA.jpg?8

*** "Thumb" erstattet med "medium" i url'ene til bildene.***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av rams

Søkkene din ble fine, men jeg håper du har godt avtrekk sånn at du sparer litt av helsa til fremtidige fiskerturer også ;-)

Jeg støper blyene ute så det skal gå greit ja [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lasse_88

Er dette slike søkker som blir til glidende fiske?

PS: Tøffe søkker!

Det er inliner søkker jeg bruker til fiske etter skate og ellers til kystmeite.

Det du kaller glidenede fiske er, når du fisker med glidetackle og fisken kan ta agnet uten og merke motstand. Da gjerne med inlinerbly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey Wiggy!

Selv om dette kanskje ikke er godt nok svar på spørsmålet ditt, så har vi jo denne.

Eller kanskje denne.

Eller denne.

Til slutt har man jo denne.

PS: det står kanskje det samme på hver link, men det er bare å titte litt, så kanskje du finner noen du vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Wiggy

Hvor fikk du støpe formene i fra? Jeg har let mange steder både i Norge og England og kan ikke finne en under 90g!!!

jeg fikk tak i forma for mange år siden og husker ikke hvor dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av kim andre

er det ikke mulig å lage støpeformer selv da? mener å ha sett støpeformer til sluker som var håndlagde....

fine søkker! har troen på disse![ :) ] har du testet de? lurer litt på om røret holder seg på plass etter endel kast.

det er sikkert mulig å lage støpeformer selv,men der har ikke jeg noen råd og komme med dessverre.

Har ikke fått testet dem enda,men jeg og vilhelm skal i vei å friste skata i morra tidlig og da skal de testes ut, så jeg skal legge ut om hvordande fungerte her i denne tråden i morgen kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart å lage søkkene selv! å kjøpe blir fort dyrt, spesielt hvis du fisker på steder med stygg bunn.

Har imidlertid en liten innvending: Hvis du fisker på hard bunn eller sandbunn vil disse runde søkkene rulle hvis fisken går sidelengs med agnet. Dette kan føre til at du får dårligere nappindiksjon eller at fisken slipper agnet når den kjenner vekta av blyet. Du kan for eksempel sette en rund stålspiker gjennom støpehullet og banke det flatere på sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Havengel

Smart å lage søkkene selv! å kjøpe blir fort dyrt, spesielt hvis du fisker på steder med stygg bunn.

Har imidlertid en liten innvending: Hvis du fisker på hard bunn eller sandbunn vil disse runde søkkene rulle hvis fisken går sidelengs med agnet. Dette kan føre til at du får dårligere nappindiksjon eller at fisken slipper agnet når den kjenner vekta av blyet. Du kan for eksempel sette en rund stålspiker gjennom støpehullet og banke det flatere på sidene.

Det har jeg ikke tenkt på nei,takker for tipset og skal se hva jeg kan gjøre med det,banke det flatere er jo ganske enkelt ja. skal eksperimentere litt[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.