Gå til innhold
Fiskersiden

Masse fisk og masse vind


westside
 Share

Recommended Posts

Idag sto jeg opp 0600 og var klar for en skikkelig fisketur, hadde avtalt med Kenneth (Kennetch her på forumet) at vi skulle ut til Kjerringvik. Når vi kom ut blåste det kuling, men vi hadde vinden i ryggen så det gjorde ikke så mye :) Vi agnet opp to stenger med dupp og makrell og to stenger med bunnmeite reke/makrell, og det tok ikke lange tiden før det beit på Makrell og Horngjel om hverandre. På bunnmeite stengene beit det på endel Torsk og en stor Knurr som sikkert hadde vært ny pers hvis ikke den hadde hoppet av kroken når den kom helt inn til land. Etter en stund smalt det på godfisken på duppen min, Sjøørret på 420 gram [ :D ] Nydelig liten fisk!!

Eneste nedturen med turen var at den ene stanga ble dratt ut på havet med storfisk på, men vi fikk stanga på land igjen men fisken hadde kommet seg løs. Tipper en grei Lyr har vært på kroken.

Kongebra tur!

Totalt: 11 Makrell, 6 Horngjel, 5 Torsk, 1 Sjøørret, 1 Knurr (ikke landet)

PS: Friline med Makrellbit funket det, takk for tipset KIS :P

290920051255PVUQn41LZ8eIMVQqGN.JPG?40

Kenneth i action

2909200512078NZTcnEPzclhuWhjJU.JPG?36

2909200512017TDdp8HkILwideEW2A.JPG?53

Disse går nok som agn en annen dag

290920051213YvTBqXrOuOXB5CY7iN.JPG?58

290920051218x1UOhMIbM3kA2EREOD.JPG?8

290920051241S9dSjnQ8UyBW53YPOW.JPG?83

Pen liten sak [ :D ]

2909200512476eA1IaHfPYxCtC1uEF.JPG?55

290920051252SqhX3bObpOD65ZhVgK.JPG?19

Godt med vind idag hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut til å ha vært en helt grei tur til tross for været.

Fint med bilder.

[ :) ]

sitat:Eneste nedturen med turen var at den ene stanga ble dratt ut på havet med storfisk på, men vi fikk stanga på land igjen men fisken hadde kommet seg løs.

Baitrunner sneller snart??

[ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Trym

Så ut til å ha vært en helt grei tur til tross for været.

Fint med bilder.

[ :) ]

sitat:Eneste nedturen med turen var at den ene stanga ble dratt ut på havet med storfisk på, men vi fikk stanga på land igjen men fisken hadde kommet seg løs.

Baitrunner sneller snart??

[ :D ]

Jepp, og surfstenger. Men det kommer etterhvert [ :P ] Bruker bremsen på helt slapp som en baitrunner inntil videre [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene ble ganske bra.

Jeg lærte noen flere triks denne dagen også.

Synd det var så mye vind, klarte ikke å fiske så effektivt med duppene i dag, men friline med agn må prøves mer.

Det ble litt kluss med så mange stenger, og snener som blåste hit og dit. [ :) ] Neste gang henter jeg deg Martin, så kan vi prøve Yksney eller noen steder i Larvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å se fangstene deres gutter[ :P ] Ser ut til at jeg også får prøve en tur i Kjærringvik he, he...

Dere skulle jo absolutt vært på Surfcasting demoen i Helgeroa i kveld, dere som er ivrige kystmeitere. Synd dere ikke kan, jeg skal[ :) ]

På sjøørretkonkurransen i Larvik 23. oktober kan dere fiske med agn (åpen klasse). Leste dere ikke var fornøyd med reglene i Sandefjord sist helg[?]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Plønix

Gøy å se fangstene deres gutter[ :D ] Ser ut til at jeg også får prøve en tur i Kjærringvik he, he...

Dere skulle jo absolutt vært på Surfcasting demoen i Helgeroa i kveld, dere som er ivrige kystmeitere. Synd dere ikke kan, jeg skal[ :D ]

På sjøørretkonkurransen i Larvik 23. oktober kan dere fiske med agn (åpen klasse). Leste dere ikke var fornøyd med reglene i Sandefjord sist helg[?]

Da får du bare bli med oss på fisketur etter kurset og ta med surfcasting utstyret og lære bort litt kunnskaper [ :P ]

SØ konkurranse hørtes morsomt ut, men jobber selvfølgelig den helgen [ :) ] Må gi meg med all denne jobbingen!

Reglene for fiskekonkurransen i Sandefjord er litt for firkantet, håper da inderlig de tillater agn i senere begivenheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke alt utstyr klart enda (les: demoutstyr), men burde være på plass i løpet av en uke eller to håper jeg. Har stang, snelle og noen tackler, men venter på litt saker fra b.la. Mustad og Tundra.

Skulle vært gøy og blitt med en tur og sett "godplassene" deres.. Er forholdsvis ny på kystmeite (begynte i år, men har jo landa noen arter), da SØ-og HA-fiske med flue stort sett har tatt all fiske tid.

Gøy å prøve noe nytt i hvertfall[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser dere er på godplassen Martin[8D]. En genial plass det der.

Jeg begynner for alvor å savne Kjerringvik. Masse gode fiskeplasser rundt i området.

Flotte fangster boys, og stå på!

Jeg er helt enig med deg der Cadde, Martin er en av favorittene til å vinne en eventuell fotokonkurranse!

Jeg vil til Kjerringvik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av westside

Totalt: 11 Makrell, 6 Horngjel, 5 Torsk, 1 Sjøørret, 1 Knurr (ikke landet)

Fine bilder og suveren rapport som alltid. Må imidlertid arrestere deg litt:

Totalt: 11 Makrell, 6 Horngjel, 5 Torsk, 1 Sjøørret, 0 Knurr (ikke landet)

Fikk med andre ord like mange knurr som laks....

[ :) ] Klarte ikke dy meg gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasse: Bare å komme nedover en tur det, du har jo familie og greier her så. Bare å si ifra neste gang du er i området så skal det bli fisk [ :) ]

Trollet: Jepp, synes det ble et pent bilde selv. Kenneth ble bra sentrert i bilde sammen med fisken og skyene er kraftige.

Espen: Ok da [ :D ][ :P ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.