Gå til innhold
Fiskersiden

Siljes første fisk

Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

I dag fikk Silje sin første fisk. Det var ikke planlagt, for tanken var at Silje skulle være like gammel som storebrødrene sine var da de fikk sin første fisk ( Kristians første fisk - med henvisning til Fredriks første også ), nemlig 2 år og 7 dager.

Silje har ikke fyllt to år enda, men har tydeligvis fulgt godt med på storebrødrene sine på fisketurer, for når hun i dag fikk sjansen - da slo hun til før noen av oss andre visste ordet av det! :)

Det hele skjedde på en flytebrygge på Torødstranda på Nøtterøy hvor det var krabbefiske som sto på menyen

08062008232717jfTzIEWoNLGsC6Vv.jpg?35

Men jeg hadde i tillegg tatt med en liten fiskestang slik at Kristian kunne more seg med å dra opp bergnebb og svartkutlinger, noe han gjorde mens lillesøster fulgte nøye med.

080620082328Vi9Fx8flwcxPpiofRJ.jpg?27

080620082329RdIpXA3WwMxO1AmG4e.jpg?52

Men plutselig ble det visst noe annet som opptok oppmerksomheten hans og han la fra seg stanga og gikk bort - sannsynligvis var det noen krabbergreier. Resolutt plukket Silje opp stanga og gikk til kanten av brygga slik hun hadde sett Kristian gjøre. Jeg tenkte at dette kunne bli noen søte bilder så jeg hjalp henne med å få mormyskaen uti vannet, og rygget litt bakover for å ta noen bilder. Men før jeg rakk å ta bilde var det fast fisk!!! :o Og jammen løftet hun den bare rolig opp fra vannet og opp på brygga! Jeg ble helt paff - skulle tro hun hadde gjort dette mange ganger før.

080620082329IvdAXQJcjnUYGFnXtn.jpg?91

080620082330LMCcEqX6WLMI8DxRIu.jpg?73

08062008233121WdZiJDrX73mtQoMz.jpg?14

Litt veiving med fisken etterpå, slik at den nesten traff Kristian i hodet hørte visst med, mulig hun har lært det også av storebror ;)

080620082332RjrpZypSeyvd2yRFdJ.jpg?41

Men snart svømte den i bøtta sammen med de andre fiskene, krabbene og rekene. :lol:

Vel, da har Silje altså fått sin første fisk - en svartkutling som ble anslått til å være rundt 10 gram.

Moro :lol:

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...