Gå til innhold
Fiskersiden

Frekhaug, natt til luredagen


Oz
 Share

Recommended Posts

Fru Rønsingen, Rønsingen, Gone Fishing og undertegnede hadde en kveld/natt med fiske på den gamle fergekaien på frekhaug 31 mars til 1. april.

Resultat: Fire pigghå, tre Hågjel (største ca 1,2 kg), ei havmus (2,1 kg) tre brosmer og fire langer (største på 5,5)

En finfin tur var det absolutt, og når det var relativt stille fra gutta i Etne ble det egentlig bare bedre.

Bilder kommer ganske sikkert etterhvert. Sove nå...

Mvh Oz

Endret av Oz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette stemmer, er det bare å bøye seg i støvet. Gratiis. Fin start på 1. april.

Først så forsto jeg ikke helt hvorfor du ikke ville tro meg, men så kom jeg på datoen.

Det er sant altså, ingen aprilspøkerier fra denne kanten. Fra de i Etne derimot, der kommer det sikkert til å komme noen...

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis "valdresfjøla"

Fin fisk, fin fangst, fin natt, var sjølv i Nesvågen og fiska floge etter sjøørreten med Sveinung. Han fekk tre stk på land inkl 1 sjøørret på mi stang da han skulle prøve den :blink: , Eg hadde bare et par napp, ingenting på land.

Vidar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått skjønnhets søvnen min...

Kvelden ble veldig innteresang og leverte bra med fisk i forhold til hva de tidligere turene i mars har gjort.

Det startet med at oz dro på land 3 brosmer uten at noen av oss andre kjente noe særlig og gutten ble relativt kjepphøy (rart hvor store i kjeften noen kan bli over så liten fisk :P ).

Så var det vel Erling sin tur som hadde fått seg nye nappvarslere som skulle testes, problemet var bare det at fiskene enten kom i mot eller tok før han hadde fått strammet opp snøret. ble vel 2 pigghåer på den måten hvis jeg ikke husker helt feil?

Deretter fikk jeg testa flexen i surfstanga med langa på 5,88 (ikke 5,5...)kg.

3881_s.jpg

Linselusa var på plass i hvert fall

Etter dette så ble det rolig en liten stund før vi plutselig skvetter av noe som høres ut som en skade skutt kjell (eller hva de rare fuglene heter..). Der fikk Erling testa nappvarslerne sine ;) og opp kommer dagens artigste fisk ei fin havmus på 2,1kg som ble møtt av et blitsregn den ikke hadde sett tidligere både over og under vann.

3875_s.jpg

Musa og musefangeren

3876_s.jpg

Fisken slutter aldri å fasinere

3883_s.jpg

Et lite undervannsbilde

3878_s.jpg

Enda et.

Så var det vel et par hågjeller på vei opp mener å huske at min største lå på 1.1kg? mens oz fikk ei lange på 2,2 og var veldig skuffa over at det ikke var en hai (klarer ikke å fatt hvordan han klarte å la være å få en hai i løpet av kvelden det krydde jo av dem :D ).

Erling fikk også dagens største hai, en pigghå på rundt om 2,5kg

3879_s.jpg

Turens største bruskfisk med brusk eksperten på radøy.

3880_s.jpg

dumdumdumdum....

summasumarum så var det en festelig kveld, det at det ikke kom store fangstrapporter i fra Etne la vel i grunn ingen demper på humøret :blink:

Oz: jeg sa du skulle få høre det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjørs

Ikke svarthå? Her får vi ikke annet nesten. Veldig bra rapport og kjempefine bilder. Hvor dypt fisker dere? Brosme fra land.. herlig. Kjempefin lange og enorm mus. Og en skikkelig hai også i form av pigghå. Har dere bilder av hågjelen?

Må nesten få vite noe mer. Selv med store fileter satt det svarthå på alle krokene mine i går natt. Alle veide under 100 gram. Hvor store agn bruker dere?

Gratulerer med kjempebra alternativ til tøysetreffet i Etne. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lover man bort hai i øst og vest, og alt man kan servere er tre små brosmer og ei lita lange... Damn!

Og hei og hå hvor mongi jeg så ut på det ene bildet der... Syyykt...

Her er et par bilder fra meg. Som dere ser, en helt ok tur i helt ok vær. Digg var det!

3887_s.jpg

Været var sånn midt på treet i forhold til det vi er vant til her på vestlandet

3888_s.jpg

Alt er klart for storfisken! (eller småbrosmene...)

3884_s.jpg

Sjekker dybdekart. Advanced sea angling! Av en eller annen grun var det ikke trådløst nett på Frekhaugkaien...

3885_s.jpg

Pigghå som sier "Hai på deg!" (billig? Ok da...)

3886_s.jpg

Dagens største Hågjel på ca 1,1 - 1,2 kg

Selv om jeg ikke fikk hai var dette en aldeles glimrende tur. Spennende fiske på dypere vann enn jeg har forsøkt tidligere. Det merket jeg fort når det aller meste av snøret jeg hadde ute i går ikke hadde vært i kontakt med vann før...

Blir nok ikke lenge til neste tur dit gett, og da skal den haien taes! Og gjerne ei havmus på opp mot 3 kg og.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så mye svarthå her, av en eller annen grun. Vi fisker dypt 100-150+m. Bunnen er helt for jævlig (les miste masse tackler...)

Agn er jo makrell og en side blir vel til 3-4 biter sån ca. kroker er 5/O og 6/O cirkel (pennel) på et pulley tackel.

Oz: hehe lovte at det skulle komme hai på land, og det gjorde det vel? At du ikke klarte å få det til kom vel ikke som noen stor overaskelse :blink: Fine bilder foresten!

Endret av Rønsingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oz: hehe lovte at det skulle komme hai på land, og det gjorde det vel? At du ikke klarte å få det til kom vel ikke som noen stor overaskelse :blink:

Tekniske detaljer... Neste gang skal jeg få dem på land.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå skal dere dra mus og hai.....snufs.....men men pene fisker gutter :P

Ja, dere skulle testet ut Frekhaug. Fin plass det. Dere får ta det neste gang!

Her er forresten et bilde av utsikten vår i går kveld. Blikkstille vann og en fin bro (som det endelig har blitt gratis og kjøre over...

3900_s.jpg

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G.E.Limrende rapport!! Ingen sypiker, Oz? Du har jo snakket så mye om dem i det siste... :rolleyes:

Jeg er klar onsdag om halvannen uke!

Ingen sypiker, men de brosmene nærmet seg samme status...

Onsdag om halvannen uke? Da vender vel både jeg og The Rønsings nesen mot gamle trakter, du må nok være klar litt før det.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råe fangster nok en gang!! Super havmus og flott hågjel. Ser ut som en flott og lovende plass dette, selv om bunnen er vanskelig.

Bunnen er litt vrien ja, tre kjipe kanter man må over, og de setter man seg fast i omtrent hver eneste gang. Greit så lenge man har fisk på, men uten er det litt skit. Slik bunn er det vel vanskelig å komme utenom når man fisker på slike dyp fra land, men med rett utstyr skal det nok gå. Merker at jeg gleder meg til surfstanga kommer, kunne nok trengt litt kraftigere saker en karpestanga mi...

Det blir nok ganske snart en tur tilbake, så du får slenge deg på en tur dit en natt så skal vi se om vi ikke klarer å overgå denne natten også!

Lurer faktisk på en tur dit til lørdag, vi får se hva det blir til.

Mvh Oz

TDIE: Sulvrefiel...

Endret av Oz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.