Gå til innhold
Fiskersiden

Ny tur, ny art.


GStrike
 Share

Recommended Posts

Min andre meitetur ga resultater. Var i utgangspunktet skrubbe jeg var ute etter, men må nå si meg godt fornøyd med rødspette!!! Som igår fisket jeg med glidende bunntackel egnet med reke.

160420062118Aqe25VYlRE88tl28RC.JPG?87

160420062127BbgDblkJWASmK6QmhD.JPG?65

Den største spetta veide 1184gram.

Ellers fikk jeg sei, torsk og hyse.

Endret av GStrike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Været har vært helt nydelig, utrolig avslappende å ligge på stranda å vente på napp! :wub: Selfølgelig litt kjedelig med en drøss unger som absolutt skal stå ved siden av deg å kaste stein i vannet. kjenner det bobler litt, men det er vel prisen for å fiske på den mest populære stranda! :wacko:

Nydelig nybegynner spette Gstrike! Du er jaggu i siget, forrige rapport var det skrubbe, nå rødspette :blink: Grattis!

Kom frem etterhvert at det ikke var skrubbe, men sandflyndre. Men hadde ikke den heller, så det var topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, en kystmeiter er født...!!!

Utrolig spennende! har aldri hatt tålmodighet til å sitte å vente i en laksefoss, men i dag satt jeg i 7 timer, og kjedet meg ikke et øyeblikk! Hjelper på med litt småsei, selv om den kan bli irriterende til tider. Men det er like spennende hver gang det napper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide bare den største spetta, 1184 gram. Noen som har noen formening om hvor mye den minste kan veie? Sandflyndra var omtrent like stor som den minste. Hadde vært morsomt å ha ei omtrentlig vekt.

Må få kjøpt meg en digital vekt, den forrige druknet i fjor sommer. :)

Spetta blei veid på kjøkkenvekta hjemme hos mor!

Endret av GStrike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte spetter det der! Gratulerer!

Er det Langstranda du fisker fra eller?

Er nok det ja, følte det ble litt for urbant å rigge seg til i Ornesvika! :(

Tenkte jeg skulle prøve å finne meg nytt flyndreland, virket som det er veldig mye søppel og annen drit på bunnen. Dro opp både engangsgriller og svære greiner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gstrike: Fine fisker. Stå på. Hold oss oppdatert om hvor mange arter du plukker. Et tips: Beste plassen er etter min mening helt til venstre, nedenfor steinen :)

Man skal ikke kimse av Ornesvika... tok en SØ på kiloet der 16. april for 2 år siden (flue). Har ellers sett endel fisk der når solen har varmet en stund.

Har meg ofte en tur dit, bukta ligger i le for den verste østavinden.

Cochise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg en ny tur idag, var omtrent på samme plass som tidligere, bare på andre siden av brua. Det blåste litt i begynnelsen, men etterhert ble det riktig koselig. Det ble ingen flatfisk i dag, men fikk så det holdt av både torsk og sei. Endte opp med 8 torsk, der de to største var mellom 2 og 3kg, 6 sei i overkant av kiloet og en liten hyse.

Kjøpte noen sirkelkroker i dag, og opplevde at de var svært vanskelige å få løs hvis de satt litt nede i halsen på fisken. Var et par fisker som ikke overlevde. :blink: Noen som har en god teknikk for dette?

Den nest største torsken:

180420062215TlXEkU22w56Eer7BET.JPG?55

Et lite bilde fra søndag. Ingenting i veien med rekruteringen!

180420062235blyJWdKsQFmpUbXzbX.JPG?70

Gstrike: Fine fisker. Stå på. Hold oss oppdatert om hvor mange arter du plukker. Et tips: Beste plassen er etter min mening helt til venstre, nedenfor steinen :lol:

Man skal ikke kimse av Ornesvika... tok en SØ på kiloet der 16. april for 2 år siden (flue). Har ellers sett endel fisk der når solen har varmet en stund.

Har meg ofte en tur dit, bukta ligger i le for den verste østavinden.

Cochise

Har vært lysten på å prøve ved den steinen, fin overgang mellom steinete og fin bunn, men det er selfølgelig den beste grillplassen. Med den følge at det bestandig er mye folk der. Idag var det noen som campet der.

Må vel prøve med i vika og, bare skeptisk til nysgjerrige unger...

En litt ekkel opplevelse på dagens tur var da jeg fant både en død rev og en død rein i vannkanten. Det er mange familier som bruker denne vika som mål for sine turer. Kan jo bli en traumatisk opplevelse for et lite barn å nærmest snuble i disse kadavrene, slik som jeg gjorde. Fikk meg en skikkelig støkk da jeg oppdaget reinen etter å ha gått forbi to ganger tidligere. :)

Endret av GStrike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.