Laksefiskern Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Snakket med Svenna på telefonen for en times tid siden - da var det stille og bolle og kaffe var turens hittils "høydare"! -Men fikk akkura en SMS-melding fra Svein; "Da fikk jeg laks. 5,38 kg. Jippi"! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Inge S Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Misunner dere det sene fisket i Drammenselva altså.... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pikewallis Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 nå viste deg seg at det var en bever på 5,38kg. De ble vist litt lurt av mørket i natt. Snakket med Gablo på morningen og som alltid var gutten/ene på godt humør og hadde liten tid til å snakke i telefonen. Han så fisk oppe i hølen de fisket i. Men ikke noe mere fangst så langt. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laksefiskern Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 (endret) -og for dere som har tid i løpet av dagen til å surfe litt, her er et webcam som viser akkurat der de fisker (det høyre): http://www.flyshop.no/ostsidenjff/startkamera.html Må vel tillegge, for dere som ikke er kjent der - de fisker altså på den andre siden og gapahuken kan sees i venstre billedkant! Endret September 21, 2006 av Laksefiskern Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pikewallis Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Ny fluefanget fisk på gabbis har ikke vekt men han tipper 4 kg og gutten er bra til å tippe 4,63 kg Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svein-André Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 (endret) Står en og fisker der nå ja... Tøft at noen har cam på slike plasser!! EDIT: 2 stk.. en på andre siden og.. Endret September 21, 2006 av Svein-André Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laksefiskern Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 --og nå har Svenna fått en laks også.. regner med at vekt og bilder kommer når gutta kommer hjem - eller allerhelst i morgen, når de bare har fått sovet litt. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabrielsen Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 (endret) Ja, dette ble en fin tur. Litt lav vannstand, men det gikk jo heldigvis an å få laks likevel. Vi startet fisket kl 21, og i mørket der er det søkke+tubeflue som er greia. (alt dupp+flue). Jeg fikk 30 gram til å drive fint, mens Svenna fisket lenger ut og fikk fint driv med 40 gram. Utpå kvelden ble det litt duskregn, noe jeg har inntrykk av at påvirker nattfiske positivt. Og plutselig var det en laks som tok tubeflua mi. Etter en fin fight kom denne på land og jeg kunne smile bredt : Svenna tippet umiddelbart 5,4 og Rapalavekta viste 5,38! Lengde var 80 cm. Det ble med den ene den kvelden, og vi unnet oss litt søvn før morgenfisket. Vi sov vel strengt tatt en time lengre enn vi burde, men samma det. Utpå morgenen dukket det opp en del andre fiskere, og til tross for hard fisking ble det ikke noe der i morgentimene. Men vi så det ble tatt en laks på Midtskjæret (rødsonen). Etter hvert fant jeg ut at jeg skulle ta en tur ned til fluesonen, og det skulle vise seg å være lurt. For her fikk jeg denne: (Bildet er tatt oppe på grevlingen noen hundre meter lenger opp) Det var faktisk første laksen på den nye tohåndsfluestanga jeg kjøpte på salg i fjor høst. Og flua (Dobbetkrok str 8 eller 6) var en selvbundet kopi av en av fluene jeg fikk av Erik R da jeg var i Mandalselva. Laksen var 79 cm og 4,66kg Da jeg kom opp til de andre igjen var det action: Og mens denne laksen ble kjørt kom plutselig Svenna oppover med bøyd stang og et bredt glis: Laksen kom ganske raskt inn til land pga knallhard kjøring (eller mangel på kjøring ) Og mens mannen med håven kom løpende bort for å håve laksen sørget Svenna for at det var unødvendig: Ingen spøk å være smålaks på kroken til Svenna nei En fin laks: Etter det fisket vi glade og fornøyde videre Og Svenna fikk gleden av å kjøre på en av de riktig store der,men det kan han fortelle om selv. Alt i alt en flott tur, slik en høst-tur til Drammenselva gjerne er. Endret September 22, 2006 av Gabrielsen Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Hvem fikk den SVÆÆÆRE til venstre på bildet "En fin laks" ? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabrielsen Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Hehe, du la merke til den ja Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LasseB Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Smooth boys! Herlig rapport! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pikewallis Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 bøyer meg i alt av støv og tar tilbake noe av de tingene jeg har sakt om dette område gabblo. Utrolig flott laks. Det er høytid så en stor gratulasjon til både deg og ringreven Svenna. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hunter Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Gratulerer med fine fangster til begge 2. Skulle ønske det var mer vann her også slik at det ble et par turer i siste uken. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janru Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Savner laksefiske allerede............. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pikewallis Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Hvem fikk den SVÆÆÆRE til venstre på bildet "En fin laks" ? ååå nå skjønte jeg den også men gud å jeg har lurt lenge Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Inge S Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Fine fiskene, fine rapporten Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Rasmussen Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Gratulerer med fin tur. Og igjen, som så mange år før, begynner tankene å kretse rundt en liten tur over fjellet på denne tiden av året Er det ut sept. der dere fisker, eller er det femtende okt? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabrielsen Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 (endret) I Hellefossen der vi fisket nå ( http://www.flyshop.no/ostsidenjff/ ) er det t.o.m 1. okt og i Døvikfossen - lenger opp i elva ( http://www.flyshop.no/aamotff/ )ut oktober. Endret September 22, 2006 av Gabrielsen Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim andre Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 pent snitt på fisken. og herlig Svennas kjøring av laksen Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svenna Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Ikke så mye kjøring akkurat. Ikke vist å tulle når fisken følger greit med Jeg kjørte av en skikkelig bjesse på 15+++ Den gikk nesten direkte til oveflaten og rista som gal, dro ut 20 meter og upp igjen. 20 sek. etter gikk krokfestet. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laksefiskern Skrevet September 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 grattis begge to, synd jrg ikke fikk vært med.. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Rasmussen Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Ut oktober sier du... Kanskje det ja Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabrielsen Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Ta gjerne kontakt om du skal prøve deg der. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Rasmussen Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Du skal ikke se bort ifra det. Nå blir det en tur til figgjo for å avslutte sesongen her hjemme, men deretter er det jo en hel måned med muligheter Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Rasmussen Skrevet October 3, 2006 Rapporter Share Skrevet October 3, 2006 Det ser ut som jeg får muligheten til en tur neste uke , skal over fjellet med en bil, og tenkte å reise engang på onsdag, fiske fra onsdag kveld/torsdag morgen til fredag formiddag. Går fiskedøgnet fra kortet blir kjøpt, eller fra et bestemt tidspunk? Ser at det selges landkort, og kort på "gull tuppen" er det mulig å få kort på denne "tuppen , eller skal jeg bare satse på landkort? Er det noe spesielt jeg bør tenke på fiskemessig, er det i det hele tatt fint å fiske fra land her? All info mottas med stor takk Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts