Gabrielsen Skrevet October 31, 2006 Rapporter Share Skrevet October 31, 2006 Denne gangen var det ikke planen å lage en lavlista rapport, men det blir desverre slik likevel, av to grunner: Det ene er at det regnet så fælt i går at jeg nødig ville ta fram kameraet og det andre er at det strengt tatt ikke er så mye å skrive om turen og fangsten. Må jo likevel lage en rapport slik at dere ser at jeg også er ute og fisker litt innimellom - ikke bare sitter hjemme foran PCn på kveldene. Vel, etter en sms på fra Ty fra OFA-forumet hvor han minte meg på at det fantes ørret i Nordmarka som gjerne ville hilse på duggmarken min, ble det en sen kveldstur opp i Nordmarka. Virket litt sprøtt å dra ut i mørket og møkkaværet igjen når jeg endelig hadde kommet meg inn i varmen, men det er noe spesielt med ørret som kommer opp og tar marken som gjør at jeg gjerne vil oppleve det igjen og igjen. Og kort sagt så fikk vi begge oppleve det en del ganger. Av en eller annen grunn var det noen ørreter som bare tømte kroken for mark, andre som slapp marken hvis de merket litt motstand når vi var litt for trege med å gi slakk, men også fisk som slukte marken så det var en kjempeoppgave å få operert ut kroken igjen med stivfrosne fingre. For kaldt var det - i hvert fall mot slutten av kvelden. Og slutten av kvelden ble som vanlig sent - merkelig hvor fort tiden går oppe i Nordmarka. For å si det slik: Jeg gleder meg til arbeidsdagen er over og jeg kan stikke hjem og ta en middagshvil. Fangsten ble helt OK, 3 ørreter på meg (største 640 og 420 gram) og to på Ty. Mine 3 øverst på bildet. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Inge S Skrevet October 31, 2006 Rapporter Share Skrevet October 31, 2006 Flott matfisk og ørret over 600 er jo meget bra Merkelig at ikke flere prøver seg. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LasseB Skrevet October 31, 2006 Rapporter Share Skrevet October 31, 2006 Fine fisker, Svein! Skal finne frem litt mer info om harvefiske i kveld, og ta en tur i natt. Virker uhyre spennende! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pikewallis Skrevet October 31, 2006 Rapporter Share Skrevet October 31, 2006 Veldig flott Svein og TY, for at det skal være godt å være inne må man ha vært ute. Artig at dere lykkes, når man velger å ta seg ut i slikt ruskevær Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle I Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 (endret) Fine fisker ja. Hadde det ikke vært ideelt med baitrunner der SVein. Har ikke prøvd og harvet selv men skjønner teknikken. Man bruker vel 1/4 del av tiden kanskje mindre med baitrunner for og gi ut sene, kontra og bruke bøylen. Endret November 1, 2006 av Atle I Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svenna Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Får fisken den minste motstand spytter den ut markklysa. Får man stilt den så løs Atle? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 På gode baitrunnere får man stilt den veldig løst ja Svenna. Løsere enn f.eks. knarr-funksjonen på en multi snelle. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sutermann Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Hvorfor ikke bruke en centerpinsnelle? Da er jo problemet løst. Den fisken som kjenner senèmotstand fra en kvalitetssnelle finnes ikke Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts