Gå til innhold
Fiskersiden

Impulstur opp i marka

Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Denne gangen var det ikke planen å lage en lavlista rapport, men det blir desverre slik likevel, av to grunner: Det ene er at det regnet så fælt i går at jeg nødig ville ta fram kameraet og det andre er at det strengt tatt ikke er så mye å skrive om turen og fangsten. Må jo likevel lage en rapport slik at dere ser at jeg også er ute og fisker litt innimellom - ikke bare sitter hjemme foran PCn på kveldene.

Vel, etter en sms på fra Ty fra OFA-forumet hvor han minte meg på at det fantes ørret i Nordmarka som gjerne ville hilse på duggmarken min, ble det en sen kveldstur opp i Nordmarka. Virket litt sprøtt å dra ut i mørket og møkkaværet igjen når jeg endelig hadde kommet meg inn i varmen, men det er noe spesielt med ørret som kommer opp og tar marken som gjør at jeg gjerne vil oppleve det igjen og igjen. Og kort sagt så fikk vi begge oppleve det en del ganger. Av en eller annen grunn var det noen ørreter som bare tømte kroken for mark, andre som slapp marken hvis de merket litt motstand når vi var litt for trege med å gi slakk, men også fisk som slukte marken så det var en kjempeoppgave å få operert ut kroken igjen med stivfrosne fingre. For kaldt var det - i hvert fall mot slutten av kvelden. Og slutten av kvelden ble som vanlig sent - merkelig hvor fort tiden går oppe i Nordmarka. For å si det slik: Jeg gleder meg til arbeidsdagen er over og jeg kan stikke hjem og ta en middagshvil.

Fangsten ble helt OK, 3 ørreter på meg (største 640 og 420 gram) og to på Ty. Mine 3 øverst på bildet.

311020060859055VaroiyksW66.jpg?91

Lenke til kommentar
Del på andre sider