Gå til innhold
Fiskersiden

En merkelig sesong


Audun
 Share

Recommended Posts

Etter et pølsepinnekjøttribberulleri av en annen verden måtte det bli tur ut igjen, i grunn på høy tid.

Men, lakesesongen i år har vært alt annet enn oppløftende. Jeg har aldri opplevd så høy vannstand ved de vante lakegrunnene som i år, og dette merkes helt tydelig når det kommer til fangster og høydepunkter. I fjor på samme tid hadde fisket gitt et knippe fine fisker rundt 2,5 kilo, med én på drøye 3 som toppfisk. Jeg har ikke sett snurten av dem i år, og venter i grunn spent på hvordan forholdene blir straks isen legger seg.

Å gi seg? Nei, makan...

28122006140805yTTI237Avupo.jpg?7

Makrellagning i vinterkulda.

Nå skal det jo nevnes at dette romjulspasset inneholdt nok spenning til å bli litt svett på ryggen. Etter rundt to timer kroket jeg en fisk som dessverre ikke fulgte med helt inn til håven, men at den var diiiger var det ingen tvil om. Flashbacks til både 3 og 4 kilo...

281220061408058UGAB7XE3gv7.jpg?3

Kaldt!

Som jeg skrev i siste nummer av Fiske-feber: det er vel få ting som slår lakemeitet så lenge klærne holder kulda ute, disse stille og stjerneklare kveldene med drømmen om den ultimate storlaken. Kun ett eneste napp kan være nok...

2812200614080459r3pLJ4MAuk.jpg?22

Måneselskap

Fortsatt god jul folkens, laketurer kan forbrenne overskuddskaloriene, kanskje det blir storlake også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen normal lakesesong nei, det har jeg også merket. Har prøvd alle "mine" lakeplasser + et par nye, uten annet resultat enn masse smålaker - og kun en over kiloen... :)

Men: Lakefiske er uansett noe av det trivligste som finnes, og de (som alltid) utrolig flotte bildene dine fanger stemninga utrolig godt! Skal jammen se om jeg ikke kommer meg ut en tur i kveld gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.