Gå til innhold
Fiskersiden

Rapporter fra isgjengen i Trøndelag


Espen Ørud
 Share

Recommended Posts

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eg kan leggje til at Arve har etter fyrste natta fått ny art: pigghå på 4,9.

Medan Irvin har fått opp to piggskater. Ei på kiloet og ei på 3,6.

Elles meldes det om at det pip i dei nye nappvarslarane støtt og stadig :blink:

Mvh

Fru Chironomus

Endret av Chironomus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har alle bortsett fra sistemann ankommet fått piggskate. Christer_gj var litt fortvila da han bare fikk krøkte skater og fikk enda en opp baklengs i hullet, men kroken satt heldigvis i munnen.

Hvor mye skate er det egentlig der oppe, når man tilogmed krøker de...

Geir mangler foreløpig skate, men hadde ikke fått duppa snøret ennå.

Dette blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte desverre dra før Spisskata kom opp. 10-timer i bil frsitet ikke akkurat.

Legger ut noen bilder av fiskene jeg fikk, så kan Tor syte over kvalititeten :blink:

19535_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/7940/19535.jpg

Hågjel fikk vi masse av. Dro 4 stk på en time selv.

19536_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/7940/19536.jpg

Min første Piggskate. 5,72kg

19537_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/7940/19537.jpg

Svarthå.

Dro alle tre artene jeg håpet på i løpet av de 3 første timene.. <_<;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var jeg hjemme i stua igjen etter å ha kjørt Helge til Værnes. Helge og jeg var småfeige og sov på hotell, mens Arve, Irvin og Trond bodde på isen hele helgen.

Flott tur, nesten perfekt vær for isifiske, passe kaldt og lite vind, hyggelige folk og artige historier rundt bål og hull. Helgas desidert råeste fisk var Irvins spisskate, skikkelig fight var det også med flere utras. Mye lysere enn den jeg fikk på 330 m, og uten tvil tøffere å få en slik fisk på 30 m dyp fra isen med ganske lett utstyr. Ble tatt en god del skater, men merkelig lite svarthå og relativt få hågjel. Tror uansett alle har hatt en fin tur, og de fleste fikk enten nye perser eller nye arter. Helge og Vilhelm var vel unntakene i så måte i kraft av tidligere fiskeerfaring. Terje Nordtvedt kom tidligere i dag sammen med en kompis, men bare for å dra noen hvitting og hyser til mat. Havengel kom sent lørdagskvelden og prøvde etter svarthå, men vet ikke om han fikk. Skulle visstnok utpå tidlig i dag, men Helge og jeg dro før han hadde kommet. Jim Frode kom også på formiddagen i dag. Forøvrig en utfordring å komme seg inn på land igjen på flo, det ble korte, lette steg over et isflak som sank sakte under vekten av en før man hoppa opp på et svaberg... J

For min egen del ble strømsilda som ble høydepunktet på denne turen. Brukte hele lørdagen med målretta mikromeite på å få strømsilda, satt langt inne, men fikk tre på rappen da stimen endelig kom innom samme hull som jeg fiska i. Var 99 % sikker på at jeg hadde arten fra før, men trodde det var to små vassild jeg fikk på Sandebukta i 1996, så for ikke å få mareritt om Thor strøk jeg den fra lista i fjor en gang. Men nå altså endelig 100 % sikker på å ha fått strømsild, forøvrig art nr 81. Ble tatt to små taggiser også, men verken Helge eller jeg klarte å få en tross noen timer mikromeite etter den også.

Bortsett fra ny art og hyggelig treff sosialt, var det antall arter også et høydepunkt. Fikk selv 13 arter:

Torsk

Sei

Hyse

Hvitting

Sypike

Øyepål

Knurr

Makrell

Slimål

Strømsild

Piggskate

Hågjel

Sandflyndre

I tillegg fikk jo Arve pigghå, Irvin spisskate, lusuer og taggmakrell og Trond svarthå, så totalt endte vi vel med pene 18 arter på treffet. Terje har faktisk vært oppe i over 20 arter på en helg alene, og fikk da også bl.a. gapeflyndre og ulke i tillegg til de nevnte.

Tok noen få bilder, men tør ikke legge de ut... :) Kommer nok mer enn nok bilder når gutta er tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaahhhhhh................

Deilig å komme hjem til sofaen etter en lang men fantastisk helg på isen.

Helgas høydepunkt er helt klart spisskata til Irvin, utrolig morsomt å se fighten og fisken live istedet for bare å lese om det.

Personlig høydepunkt er ny pers på piggskate og øyepål som ny art. (med god hjelp av Jim Frode :) )

Legger ut bilder senere.

(Intern til Irvin: Grattis med kul fisk! :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.