Gå til innhold
Fiskersiden

Artig plass.


Rønsingen
 Share

Recommended Posts

Slenger inn rapporten her også selv om det er en dag seinere.... mye tull med fs hjemme for tiden

Hadde en tur til en artig liten plass som har levert stor sei og lysing tidligere. Dette er i seg selv ikke spesielt, men ved første øyekast så ser ikke plassen ut til å kunne levere noe annet en små og kjedelige fisker. Dypet ligger på ca 30m+ og det er innerst inni en fjordtarm, men allikevel så klarte jeg å dra på land årsbeste med tanke på str.

35702_s.jpg

The moon is out…

Jeg satt å prata med gamlefar i telefonen når jeg så det begynte å bevege seg i tuppen på surfstangen. Strammer opp og kjenner at det er noe bra i andre enden. ”må legge på, stor fisk på gang” sier jeg til Svein og begynner å pumpe fisken innover. Kjenner at det dreier seg om noe av det bedre på lenge i det den begynner å bli vilter i andre enden. Ikke ofte jeg må gi etter med surfutstyret men det måtte jeg denne gangen. Fisken hadde to korte og sinte utras før jeg endelig fikk sett den. ”Hva i H**** lange? Her?”. Da var det bare landingen som gjensto…. Ikke spesielt enkelt siden langa ikke var sprengt og heller livlig samt at jeg sto på toppen av ei heller laus stein/jord ur, men etter mye knoting så klarte jeg å få tak i gjellene på fisken og dratt den opp i ura. Fant en stor stein og kakka den som en annen villmann. Slenger den på vekta og målet jeg hadde satt meg i år med lange over 10 i fra land var nådd!

35703_s.jpg

Ny pers på lange og årsbeste. 10.68kg

En halvtime seinere så dukker Ole opp og blir en smule lang i masken når han får se langen. ”Her? Hva i all verden?” er vel det han sier før han rigger opp fort som f***. Men for å gjøre storyen kort så skjedde det ikke så mye mer på plassen bortsett i fra en liten lyr som kom på land. Så vi bestemte oss for å flytte oss i 01:00 da bar turen til god kaia som leverte conger og skate sist gang. Vi fikk rigget opp og det ble med ett litt mer liv i stangtuppene, men det var mye løs munnet fisk i området. Masse runn, men lite som henger. Til slutt så blir mistanken bekreftet. Ole kroker noe som fighter veldig godt på karpe stangen og etter en kjapp håving så kommer denne hysa opp.

35705_s.jpg

Endelig en fornuftig fisk for Ole. 2,4kg

Etter det så skjer det ikke mye annet en at et par mindre pigghå og hågjel kommer opp.

Samt denne skapningen her på dille stangen.

35704_s.jpg

Artige dyr og ny ”art”.

Ellers kan det vel nevnes at jeg fikk på land min første dublé av krabbe og hågjel. Hågjellen tok agnet mens krabben tydeligvis var glad i søkket…. Vi sa oss fornøyd rundt kl 04:30 og pakket sammen.

Takker for en fin tur Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe har nok planer om flere turer til denne plassen ja. Ikke godt å si hva annet som kan finnes der.

Mustadraja er en Viking 116 Lite. 11.6fot og kastevekt opp til 120g lave fuji bnhg ringer så det er ei rein multi stang. Fin til aktivt fiske med god nappindikasjon i forhold til karpestengene, men den er også noe tyngre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.