Gå til innhold
Fiskersiden

Drømmetur til Canada


vaskerelva
 Share

Recommended Posts

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her var det mye rå fisk, bra k-faktor på de der. Kan du si litt mer om hvor, hvordan og hva dere fisket?

Et par små foto-tips også, håper du ikke tar det ille opp....

-Sneipen ut av munnen :P

-Med mørke klær forsvinner fisken litt når også den er mørk. Dette kan delvis hjelpes om man bruker blitz.

Ganske artig med den elva, ser jo ikke så stor ut egentlig...

PS: LA inn linjeskift mellom bildene jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve på linje skift - har mange fler bilder. Vi fløy fra Bergen til Kastrup, der fra til seattle leide oss en bobil og satte kursen mod Canada og chilliwack/Vedder river(10 timer fly+3 timer i bil). Den første uken hadde vi store problemer med å få fisk - Canadiske laks er ikke så lure som Norske - vi fiskede i strømkanter og bak stein, men disse bæst stiller sig midt i den strieste strøm. De tar ikke normale agn, men en liten rosa ulldot eller en plast kugle, fisket på dupp.

Fisken er extrem sterk (glad vi fisket 100km fra havet) og går den først på over stryket så er den vekk, 0,56mm sene var rette medisinen.

Brynjar som begynner og dra på årene, måtte holdes igjen, da har var uheldig å feil kroge en ca 30kgs i ryggen (video kommer).

37451_s.jpg

Brynjar med "Fish on"

37452_s.jpg

En del av elva

37454_s.jpg

Enda en fisk til Brynjar

37455_s.jpg

:P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere bilder takk, kjempegreier :P

Hvilken art er dette egentlig? E rikke så stø på de forskjellige lakseartene der borte, men de ser jo utrolig kraftfulle ut.

Det meste av de laksene (og de største) er kongelaks, ellers fikk vi sølvlaks (den store blanke er den største sølv laksen der var tatt i elven i år ca 10 kg, den andre blanke på et av de øverste bilder er normal størelse) så er der hundelaks - meget grimme, med tenner som en dacks)Se under

37456_s.jpg

Så er der pinks, de er nesten ferdige på denne tid av året.

Den siste sorten som vi fangede var "springers"

http://fiskevatn.no/foto/arkiv/15187/37457_s.jpg

Slenger lige med et bilde av Brynjar og en stør (Det er Brynjar med hatten)

37458_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var noe anna enn Oselva, ja. :P Gleder meg til å sjå videoen av Brynjar med ryggkroka 30 kgs laks. ;)

Kor mange stenger knakk Brynjar på turen ? :)

Dere kan komme å se fullversjonen hos oss på Os.

Vil ikke komentere hvem som drepte mest utstyr, men status blev 2 stenger, 3 sneller og 4 sener(Forsvandt til havs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tar ikke normale agn, men en liten rosa ulldot eller en plast kugle, fisket på dupp.

Den rosa ulldotten skal vel imitere lakserogn.

Noe ala dette bildet:

Rogn nederst og fluen øverst.

flue_aeg.jpg

Forøvrig så det ut som en knalltur med sterke fisker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37471_s.jpg

Et bilde fra leiren vår (bilerne veier 10 ton, gøy ut av Seattle i rushen)

37472_s.jpg

Alt er stort over there, træerne er de samme som vi har i hekken

37473_s.jpg

Allison pool sett fra veien

37474_s.jpg

Mer Allison

37475_s.jpg

37476_s.jpg

Den første Chum (Hundelaks)

37477_s.jpg

En av de bedre Danskere in aksjon

37478_s.jpg

Bilde tatt gjennom solbriller - der var et par fisk der...

37479_s.jpg

De mente alvor - denne stod ved stien til fiskeplassen

37480_s.jpg

Her var der mye fisk og nesten like mange canadiaer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiskt, men ett spørsmål - smakte dere på laksen? Ser att en del av dig blør rett mye så jeg antar att det ikke var bare C&R og lurer på hvor di gråe laksene smaker. Er det gjyttefisk eller har de den fargen? Den hundelaksen ser ikke go ut i det hele tatt.

Hva betalte dere for fisket? Antar att dere kjøpte biljett over till Seatle og ordnet resten selve?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37481_s.jpg

Fraiser river på en fin dag.

37482_s.jpg

En rolig parti av vedder

37483_s.jpg

Pink som venter på å dø

37484_s.jpg

Min første konge laks, Mark vår Canadiske venn har nettopp tatt den ut av elva.

37485_s.jpg

Frekk som f...

37486_s.jpg

Enda en danske med fisk på

37487_s.jpg

En "liten" konge laks rundt 12kg

37488_s.jpg

Paul Erik med hans første konge

37489_s.jpg

Enda en

37490_s.jpg

Og en til

Fantastiskt, men ett spørsmål - smakte dere på laksen? Ser att en del av dig blør rett mye så jeg antar att det ikke var bare C&R og lurer på hvor di gråe laksene smaker. Er det gjyttefisk eller har de den fargen? Den hundelaksen ser ikke go ut i det hele tatt.

Hva betalte dere for fisket? Antar att dere kjøpte biljett over till Seatle og ordnet resten selve?!

Vi smakte på fisken, sølvlaksen var meget bra og ekstrem rød i kjøttet. Kongelaksen ga vi vekk til Indianerne (De stod opp klokken 4 om morgenen for og kapre de beste plasser til oss)

Fiskene er en god blanding av "Ny gått" og lett fargede fisk kongelaksen blir nermest rosa når den gyter.

Den turen som jeg planligger til neste år kommer vel på rundt 16000 kr plus lomme penger, men det er ikke billig å leve i Canada(samme som Norge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37491_s.jpg

Min største 24kg

37492_s.jpg

Koldt om natten

37493_s.jpg

Frokost hver dag kl 6

37494_s.jpg

På vei etter stør

37495_s.jpg

Hørt at støren blir stor

37496_s.jpg

37497_s.jpg

Forventningen stiger

37498_s.jpg

Der var litt strøm i Fraiser

37499_s.jpg

Min første stør

37500_s.jpg

Danske Nils med hans stør

Ja dette var jaggu bra "reklame" selv om jeg rynker liutt på nesen av køfisket- men slik jeg har forstått av andre er som oftest 5-10min gange nok til å komme unna køen?

I år var et veldig dårlig år?????, så der var en del folk på de bedste plasser - et normalt år skal dere være 5 til 6 gange mer fisk???? - og da skal folk være lettere å ungå.

Ville vi fiske på normal gode plasser (5 - 8 fisk om dagen) kunne du stå nesten alene, men Canadiaer er rare folk går du til et helt "ukjent" plass og der er 1 km fri vann opp og det samme ned - kommer de alikevel og stille sig 3 meter fra deg :D:D;)

37507_s.jpg

Veddercrossing et meget populert fiskeplass

37508_s.jpg

Denne fandt vi ute in the middle of nowhere GULLET SKA HEM

37509_s.jpg

Veddercrossing

37510_s.jpg

Han prøver å bli fin

37511_s.jpg

Hjalp det???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.