Gå til innhold
Fiskersiden

Pentaxphotogallery


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Her driver man og bruker penger på dyre objektiver.... så viser det seg at det trengs ikke- her i pentax sitt offisielle bilde-galleri kan man bla søke etter kameratype eller objektiv bildene er tatt med. Og disse "billige kjipe" kit-objektivene gjør tydeligvis jobben..... nå er det jo profesjonelle i stor grad som tar disse bildene, men dog....

Pentaxphotogallery

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom det som er en overraskelse at det var fotografen som tok og komponerte bildet ?

Men det viser jo igjen at ett bilde kan være ett meget bra bilde, selv om det "teknisk" ikke er 100% - De bildene der som er tatt med "crappy" optikk vinner jo stort sett på komposisjon - men det som slår deg pga komp OG "teknikk" oftest er tatt med dyrere optikk,

vel og merke - de bildene jeg har sett så langt der inne - har ikke sett alle , det var MYE bra bilder der !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke akkurat en nyhet at det er fotografen som tar bildet, og at hvis bildet ditt blir dritt kan du stort sett bare skylde på deg selv. Stadig folk som klager på at de ikke får gode nok bilder, for så å kjøpe masse dyrt utstyr og forvente at alt på magisk vis blir bedre. Et bilde er ikke bra, bare fordi det er skarpt og har klare farger. Det skal mye, mye, mye mer til enn det. Og et veldig skarpt og klart og fint bilde av en hvilkensomhelst fugl er svært sjelden noe mer enn et middelmådig fuglebilde, rett og slett fordi dette er en kategori hvor lista ligger sinnsykt høyt.

Man får ikke virkelig gode bilder før man får opp øynene og ser de gode motivene. selve utstyret er underordnet. Det er et verktøy for å få jobben gjort, noe man bruker for å komme frem til sluttproduktet. På samme måte som fremkallingen var det tidligere, og etterbehandling digitalt er det i dag. Jeg har sett massevis ordinære og kjedelige bilder tatt med en 1D MKIII og top notch optikk, og jeg har sett noen fantastiske bilder tatt med plastikkameraet Holga.

De som tror det eneste som trengs for å få gode bilder er dyrt utstyr, lurer seg selv. Grundig.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte Fan !!

he he, skjønner at dette kom som et sjokk på deg ThorE. Og btw, er det ikke det samme når det gjelder fiskeutstyr? :) Og som prylbøg er du jo ikke ensom. For hvor mange forsøker ikke å kompensere for manglende ferdigheter med å kjøpe topp utstyr også når det gjelder fiske? Og ja, jeg er fullstendig klar over at jeg her sitter i glasshus og kaster kjempestein...! :lol::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...

Har du prøvd å få inn fleire bilder, Karl Inge?

Eg fekk invitasjon idag så no har eg registrert meg. Blir spennande å sjå om eg får inn nokre bilder.

:) Tøft, Helge, no vert det vel mange fisketurer rundt bruene til dess det ultimate brubilete er foreviga. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.