Gå til innhold
Fiskersiden

Karakterer etter private kjøp/salg


 Share

Recommended Posts

hadde det ikke vært bra hvis man kunne se korsn brukere som er trygg å handle med og hvem man bør ligge unna?

Det sku ha vært laga en trå som er låst øvers på forbrukerforumet kor folk setter igjen en liten komentar etter salg eller kjøp.

Eksempel på karaktertråd:

Overskrifta MÅ det stå brukernavn pga lettere og søke opp osv.

Selger: Jallaballa

Karakter: 6 poeng (av 6)

Vare: shimano 4000 snelle

Omtale: Pakken kom som lovet, var kjempebra innpakket og varen var i perfekt stand.

(Omtalen kan selfølgelig skrives lenger)

Tråen må Kun være for karakterer og ikke noen form for diskusjon.

(slik er det på ALLE store forum)

hvis det sku forekomme svindel så blir det jo ikke mange som kan gå i den fella.

pluss at dette vil øke tryggheten blant forumbrukeran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi opplevd svindel ved kjøp og salg på FS ? Jeg har handlet en del i løpet av tiden min her og har aldri hatt problem hos noen.

Nå skal det sies at jeg kun har handlet hos annonsører eller de som er innom forumet jevnlig og ikke hos de som er nye og kun har noen få poster.

Dette har jo INGEN ting med kjøp fra forhandlere å gjøre!

Erfaring med forhandlere kan det vel laget tråd om i "gode tips" og da kan man jo ta med ALLE og ikke bare de som lager "auksjoner" hær på forumet.

Men hva sier admin ?

Man vil jo ikke handle hos noen som ikke gidder å embalere godt eller sender 2-3 uker etter man har betalt.

Slik info er jo greit å vite.

Men dette krever en jobb av ALLE som kjøper og selger hær på forumet legger inn tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi opplevd svindel ved kjøp og salg på FS ? Jeg har handlet en del i løpet av tiden min her og har aldri hatt problem hos noen.

Nå skal det sies at jeg kun har handlet hos annonsører eller de som er innom forumet jevnlig og ikke hos de som er nye og kun har noen få poster.

Har kjøpt ei "strøken" havfiskestang, som, når ho endeleg kom etter plenty mas og truslar hadde to knuste ringar. Denne karen var rett nok ikkje av dei mest aktive her inne :)

Endret av lakselorden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det kunne vært greit og hatt en tilbake meldingstråd, men hvor detaljert den skal være syns jeg kan begrenses litt... se f.eks på karakter givningen på kjøp og salg på retro1.no sitt forum, det syns jeg er veldig enkelt og greit, der står også forklart i 1.tråd hvordan karakter givningen skal foregå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik tråd ville være greit, men blir det for detaljert kan det gå på personvernet løs.

Hva med om 10-12 som har handlet her på forumet legger ut en anmelding i denne tråden så kan jo admene se hva som er gunstig og hva som er mindre lurt å ha med.

Forøvrig vil en slik tråd ha preventiv effekt, slik at de som sender nok vil legge en ekstra bobleplast rundt for å slippe å stemples som niding.

Mitt eksempel:

Fra hvem : ThorEH

Hva : Stang

Innpakking : Holdbart++

Tempo : Kom fort

Annet : intet annet å bemerke

(tviler på at han tar det ille opp at jeg bruker T som eksempel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Føler det er relativt trygt å handle fra priv personer her. Er det en person med 1 innlegg som skal selle ting blir eg skeptisk, men er det en med 500+ innlegg føler eg at personen er å stole på.

Er det nokon som ikkje leverer varer dei har solgt osv. Må en vel melde dette til admin som vil evt slette denne kontoen om bevisere er gode nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt går jo dette helt bra. Men det har vært tilfelle der pakker (ikke handelsvarer men wobblere sendt som "gaver" venner i mellom) faktisk har forsvunnet.

Hadde en Turdus wobbler som skulle til Nidelvfisker, den brukte nesten tre uker for å nå frem. Hvorfor vet ingen, den var ikke poststemplet en gang, men dukket bare plutselig opp. Wobblere fra auksjonene etter denne kom lenge før den forsvunnede Turdus.

Så normalt går det veldig greitt, men selger kan vel knapt lastes for Postens feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En regel som er god å ha når man handler med brevpost er å bestandig tilby rekomandert som alternativ , hvis rekomandert ikke er ønskelig for kjøper er det kjøpers ansvar hvis den sku komme bort i postgangen.

Har du ikke gitt dette alternativet er det sender som skal stå ansvalig.

Slik er det på QXL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.