Gå til innhold
Fiskersiden

Laksepolitikk fellestråd(er)?


Bunker
 Share

Recommended Posts

Hei

Jeg er stort sett enig i mye av kritikken som kommer av lakseopdrettsfolket, men jeg begynner rett og slett å bli litt lei. Det kommer mange linker hver dag om saken (stort sett til nye artikler fra pressen, hvorav mange er svært like), og etter mitt syn for mange. Er det noen sjanse for å holde (anit)opdrettsdiskusjonene og nyheter i et par fellestråder? For meg begynner det å bli litt vel mye "preaching to the choir" her inne, og for mange nesten like tråder.

Jeg er som sagt enig i saken i stor grad så forslaget er altså å samle temaet til en eller noen få tråder, ikke å slutte å poste kommentarer og nyhetslenker.

Te er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt forslag, Bunker :)

Å samle info om et tema er vanligivis en god idé når det blir mye av det.

Vil dette gjøre det letter/vanskeligere/uforandret å lete fram det man har lest før? Jeg synes det er litt strevsomt å gjøre det med så mange tråder som likner på hverandre.

Kaffe er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt forslag, Bunker :)

Å samle info om et tema er vanligivis en god idé når det blir mye av det.

Vil dette gjøre det letter/vanskeligere/uforandret å lete fram det man har lest før? Jeg synes det er litt strevsomt å gjøre det med så mange tråder som likner på hverandre.

Kaffe er bedre.

Så "in" som dette er for tiden vil det sikkert gjøres mer oversiktlig med egen tråd. Men det burde ikke være noe problem å ikke klikke på innleggene som Bunker begynner å bli litt lei av heller da, overskriften sier jo det meste :)

Te og kaffe er bedre med hhv gin og trøndervann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser poenget til Bunker. For mange nesten like tråder kan fort bety at man blir "lei" av viktige saker, så dette skal vi vurdere.

Forlsag til eventuelle fellestråder? Ser for meg disse under "eksterne nyheter" evt, og så andre diskusjoner rundt temaene der de passer (dvs si "forsjellig" stort sett)

Fiskeriministeren i media

Lakselus i media

Rømning i media

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser poenget til Bunker. For mange nesten like tråder kan fort bety at man blir "lei" av viktige saker, så dette skal vi vurdere.

Forlsag til eventuelle fellestråder? Ser for meg disse under "eksterne nyheter" evt, og så andre diskusjoner rundt temaene der de passer (dvs si "forsjellig" stort sett)

Fiskeriministeren i media

Lakselus i media

Rømning i media

God ide!

Forslag til ny fellestråd:

Hvorfor taper alltid natur og miljø?(og sportsfiskerne) - Et demokratisk underskudd? Den korporative stat? Samrøre mellom embetsverk, politikere, egeninteresser og næringsliv? Kort og godt bukken og havresekken.

Per.U

Endret av PerU
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så "in" som dette er for tiden vil det sikkert gjøres mer oversiktlig med egen tråd. Men det burde ikke være noe problem å ikke klikke på innleggene som Bunker begynner å bli litt lei av heller da, overskriften sier jo det meste smile.gif

For å si det slik - det er en årsak til at oppdrettskritikk plutselig er "in". Ting har vært kritikkverdige i mange, mange år, men ingen har tatt seg bryet med å skolere journalister i hva som egentlig foregår og gitt disse den bakgrunnsinfo de trenger slik at ikke representanter for FHL og andre i industrien bare tuller journalistene rundt lillefingeren og tar brodden av artiklene ved å bortforklare problemene. Her har mange, inkludert flere forumbrukere her inne, gjort en kjempejobb. Så det kommer mer, slik at saken holdes "inne" i media, bare følg med og se... rolleyes.gif

Får si som Vømmølgutan: "De' e' ittjno som kjæm tå sæ sjøl..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik - det er en årsak til at oppdrettskritikk plutselig er "in". Ting har vært kritikkverdige i mange, mange år, men ingen har tatt seg bryet med å skolere journalister i hva som egentlig foregår og gitt disse den bakgrunnsinfo de trenger slik at ikke representanter for FHL og andre i industrien bare tuller journalistene rundt lillefingeren og tar brodden av artiklene ved å bortforklare problemene. Her har mange, inkludert flere forumbrukere her inne, gjort en kjempejobb. Så det kommer mer, slik at saken holdes "inne" i media, bare følg med og se... rolleyes.gif

Får si som Vømmølgutan: "De' e' ittjno som kjæm tå sæ sjøl..."

Helt enig jeg "De' e' ittjno som kjæm tå sæ sjøl...". Min bruk av "in" er slettes ikke ment ironisk, poteten må holdes varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.