Gå til innhold
Fiskersiden

Jensen Coast


Fantefar
 Share

Recommended Posts

Har veldig gode erfaringer med denne sluken, i alle vektklasser Spesielt liker jeg kasteegenskapene når det blåser.

Men; finner den ikke på Sølvkroken sine sider. Noen som veit om den er avvikla? Og i såfall hvorfor i all verden? I såfall må jeg raide et konkursutsalg som har en haug av de :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis du tar og googler Jensen Coast finner du flere nettbuttiker som har den. om den er avviklet vet jeg dessvere ikke, men har sølvkroken sin forhandler katalog så om du vil kan jeg sjekke det der?

Sjekk gjerne, om du har bryet til det :)

Endret av Fantefar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke flere av disse fabrikkantene gått sammen da? at det evt. er fjernet før og lage nye kataloger osv? Husker ikke om dette gjaldt sølvkroken?

Fabrikanter er vel sterk ord, i hvertfall om det gjelder Sølvkroken. Det er kun varemerket som fortsatt eksisterer og dens produkter produseres i Kina og forhandles av Nordic Outdoors.

Jensen Coast er faktisk laget med mine hender og er en av mine babyer. Det er en oppgradering av den velkjente Jensen Pilk. Tror at det er prisen som har holdt salgstallene nede og frykter ( er ikke sikker) at den forsvinner . Det er en kjempe sildesluk , som at på til er støpt bly og zink fri for naturens skyld. Det er kun en ting som er verre en bly og tradisjonelle lettsmeltelige metaller i sjøen og for det marine liv : Zink

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, laget de produkter selv før da? mener å huske at det var en fabrikk utenfor arendal/grimstad? kjørte ofte forbi der va vi va på ferie dær

Det stemmer. Produksjonen foregikk i Arendal , inntil finansgutta kjøpte bedriften og flyttet produksjonen til underleverandører i Kina. Ei flott melkeku som ble passet på av flinke bønder ble slaktet for å selge indrefileen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maila Sølvkroken og fått følgende svar:

----------------------------------------------

Jensen Coast er dessverre utgått.

Hovedgrunnen til at sluken forsvant er mye basert på salgstall. Sluken kunne rett og slett ikke forsvare sin plass som en del av sortimentet til sølvkroken.

Håper du finner en god erstatter i noen av våre andre produkter.

Ha en fortsatt god fiskesommer.

--------------------------------------------------

Så da veit vi det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maila Sølvkroken og fått følgende svar:

----------------------------------------------

Jensen Coast er dessverre utgått.

Hovedgrunnen til at sluken forsvant er mye basert på salgstall. Sluken kunne rett og slett ikke forsvare sin plass som en del av sortimentet til sølvkroken.

Håper du finner en god erstatter i noen av våre andre produkter.

Ha en fortsatt god fiskesommer.

--------------------------------------------------

Så da veit vi det ;)

Synd , men ett svar jeg frykted. Store bedrifter kan dessverre ikke ha varelinjer som ikke forsvare dens eksistens og det er ennå ett eksempel på at den norske markedet er ikke stor nok og at størst delen av "fritidsfiskere" setter pris foran alt annet.

Du finner dessverre ikke noe erstater til denne meget givende og effektivt sildesluk. Dog finnes det løsnninger : Se etter utsalg av disse og kjøp nok eller ta avstøp og støp dine egne i tinn. Ingen kan nekte noen å støpe til eget bruk, især om produktene er utgåtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit heldigvis om et utsalg i nærheta av heimen og ei billig nettsjappe, så jeg får raide de, og så tenke på støping når det nærmer seg slutten på de :)

Må forøvrig si at du har gjort veldig god jobb både på den og Vikingsilda, Xplorer1.

Den neongule og svarte Vikingsilda har jeg tatt alt fra makrell til gjedde på :goodjob:

Endret av Fantefar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.