Gå til innhold
Fiskersiden

fiske tur til værdens største land!


storlaksen16
 Share

Recommended Posts

Yapp da har man kommet hjem fra værdens største land som er Utlandet! stort land det ja :D

ny pb på lake!

Jeg og klassa var da på telt tur til landosjøn for og fiske røye men hadde jo et lite håp om og kansje forbedre lake pb min som var på utrolige 8 cm fra før av! vi kom jo fram og fikk høre at fisket hadde vært ræva.... Jeg klarte som vanlig ikke og vente lenge og brukte jo ikke lang tid på isen før jeg kroka en seig fisk som dro med seg litt sene også men ikke lange kampen heller før jeg ser det kommer opp en fisk som jeg med engang skjønner er en ganske solid forbedring av lake pb min fra før av! anslår laka til og værra rundt kilon med engang men setter det ned til 800-900 gram men har jo ikke vekt....

landosj%C3%B8n+klassetur+014.JPG

landosj%C3%B8n+klassetur+016.JPG

landosj%C3%B8n+klassetur+017.JPG

landosj%C3%B8n+klassetur+003.JPG

Hele lørdagen er fisket jævla trekt og ser bare at det blir 1 fisk i løpet av hele den dagen men har jo et par napp selv men ikke det helt store.... Så i dag på søndag gadd jeg ikke akkurat og stresse med og stå opp men når jeg da først kommer opp og ut på isen ser jeg heller ikke at noen har fått noe og ingen har heller sett at noen har fått noe..... Jeg slenger på en liten svart mormyska for og se om kansje noe ville ha den og joda kjenner fort at noe lugger litt men sitter ikke. Tar en drøyt 20 min til før jeg kjennern igjen og denna gangen følger jeg litt bedre med og ser at tuppen så vidt at sena blir slakkere og da strammer jeg bare til og fast fisk! En liten og morsom kamp seinere kan jeg dra opp en fin sik som jeg anslår til en 900 gram for den er så hellsikes rund!!

landosj%25C3%25B8n+klassetur+019.JPG

landosj%25C3%25B8n+klassetur+020.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen røyer, ingen canadenser? Hvor fisket dere og hadde dere med ekkolodd?

Ser skummelt ut for min tur, får ikke svar fra de som leier ut bolig.......

Har en siste mulighet i å overnatte på en skole litt i utkanten av Landön.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen røyer, ingen canadenser? Hvor fisket dere og hadde dere med ekkolodd?

Ser skummelt ut for min tur, får ikke svar fra de som leier ut bolig.......

Har en siste mulighet i å overnatte på en skole litt i utkanten av Landön.

Klin opp telt på isen da vel, med de tempraturene som er ventet fremover så er det null stress.

Er mere redd hvor lenge isen blir liggende jeg , skal egentlig opp i påsken.

Hvor tykk var isen der nå ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordel med telt på isen er at man kan ha ett hull å fiske fra i soveposen , letter å rekke morgenbettet da B) .

Av plugger finnes masse smart , disse kan man få kjøpt på steder som forhandler ting fra Ove`s Sportsfiske , jeg kjøpte mine på Gero

screw_tent_pegs.jpg

Har også hatt med batteridrill og boret hull til vanlige plugger hvis man camper svært nært bilen. Husk og bor lengre enn plugg og ikke sett plugg helt ned, for å få dem opp igjen må man banke de løs litt nedover først.

Hvor mye av de 35 cm var skikkelig stålis ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir uansett ikke aktuellt med telting på is for min del. Vil ha komforten i solid jord under hælene og en grei seng å sove i etter lange dager på isen.

Hadde vært aktuellt under stabilt kaldt vær og metertykk stålis. Ikke like gøy å overnatte dagevis ute på "slushn" :fish:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halvparten stål og resten hard hvit is. så genial ut den pluggen! går det og bare skru den rett ned?

Ok, redd mye av den hvite isen tar kvelden ganske kjapt med varme og regn.

Bare å skru rett ned ja, men på knallhard stålis sprekker isen litt for mye rundt i starten. På seigere is sitter de sykt bra på første førsøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor får man tak på sånne plugger? kunne trengt noen til turer neste sesong :P

Som nevnt før så er det Ove`s sportfiske( http://www.ove-s.no/ ) som tar dem inn i landet her. Ringer du Gero( http://gero.no/nb-NO/kontakt.aspx ) så får du sikkert kjøpt dem der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.