Gå til innhold
Fiskersiden

Leira - Gjørsfiske del I


Remy
 Share

Recommended Posts

Hatt ett par kvelder i Leira nå som avslappning fra karpe og suter fiske, men ingen store enda, har akkurat passert 3kg. Anyhow, i dag var det en vill bite periode, for første gang i mitt liv har jeg fisk på 3 stenger samtidig, endte opp med 17 gjørs mellom 1,5 - 2,5kg. I går var det lang roligere. Møtte forøvrig to fiskekompiser av Fiskekongen i Dyno under henting av laue, utrolig hyggelige karer. 8 nye arter notert når jeg dro så de hadde nok en god tur :wacko:

Når jeg dro hjem i sted møtte jeg en gjeng med polakker som snakket godt norsk. De stod med en stor Asp i hånden, og i bøtta lå det flere små gjørs. "Dere må sette ut den sa jeg, den er fredet" Jajaja, vi setter ut. vi setter ut.. Gikk noen meter til og klask klask :wacko:

Uansett, bevere. Hva er det med disse beverene i Leira? De er på størrelse med en rotweiler :wacko: Sinnsykt. Skal se om jeg ikke får frem et bilde av en av de på land. Drøyt store, aldri sett de så store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en bra fisketur!

Vurderte faktisk Leira i går kveld, men endte opp i marka i stedet - noe jeg angrer litt på nå

siden det er lite å gjøre på jobb denne uken, spesielt i dag, blir nok turen ditt igjen... Heng med om du vil, men i dag skal lettspinn stangen være med også mtp Aspen disse polakkene fikk, den var svær...

14 krok og liten mark :D

Eller 18 - 20krok og 1/4 av en mais. Da kan du hale de opp, men 4 røsk med håven og 20 fisk eller mer er litt enklere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote

Når jeg dro hjem i sted møtte jeg en gjeng med polakker som snakket godt norsk. De stod med en stor Asp i hånden, og i bøtta lå det flere små gjørs. "Dere må sette ut den sa jeg, den er fredet" Jajaja, vi setter ut. vi setter ut.. Gikk noen meter til og klask klask ;)

rart ikke polakkene har lært etter at de visstnok har tømt mange av vannene i hjemlandet med "kakk-alt-med finner"- taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt ett par kvelder i Leira nå som avslappning fra karpe og suter fiske, men ingen store enda, har akkurat passert 3kg. Anyhow, i dag var det en vill bite periode, for første gang i mitt liv har jeg fisk på 3 stenger samtidig, endte opp med 17 gjørs mellom 1,5 - 2,5kg. I går var det lang roligere. Møtte forøvrig to fiskekompiser av Fiskekongen i Dyno under henting av laue, utrolig hyggelige karer. 8 nye arter notert når jeg dro så de hadde nok en god tur :)

Når jeg dro hjem i sted møtte jeg en gjeng med polakker som snakket godt norsk. De stod med en stor Asp i hånden, og i bøtta lå det flere små gjørs. "Dere må sette ut den sa jeg, den er fredet" Jajaja, vi setter ut. vi setter ut.. Gikk noen meter til og klask klask ;)

Uansett, bevere. Hva er det med disse beverene i Leira? De er på størrelse med en rotweiler ;) Sinnsykt. Skal se om jeg ikke får frem et bilde av en av de på land. Drøyt store, aldri sett de så store.

Morsomt det at du vrir posten fra dreping av fredede dyrearter til observasjoner av et dyr som opptrer ganske hyppig over omtrent hele Norge sør for polarsirkelen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, bevere. Hva er det med disse beverene i Leira? De er på størrelse med en rotweiler :blush: Sinnsykt. Skal se om jeg ikke får frem et bilde av en av de på land. Drøyt store, aldri sett de så store.

Beverne har blitt store,og skikkelig sta. Kom en mens jeg fisket litt i dag tidlig. Svømte rett mot uten å bry seg filla om at jeg stod et par meter unna. De jeg har sett før har jo vært redde og mindre.

Tok et litt dårlig bilde med mobilen i det den resolutt er på vei opp Sagelva

56082_s.jpg

Endret av Aspen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.