Gå til innhold
Fiskersiden

Sik?


Recommended Posts

Kan i samme åndedrag nevne at aspen står på rød liste og uavhengig av hvor vanlig den er i Øyern så skal/bør slike eksemplarer settes tilbake. Ingen kritikk av deg dette, selvsagt da du ikke kunne vite det uten å vite hvilket fiskeslag det var, men en påminnelse til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:...tror jeg vi kan utelukke svært mange andre plasser enn Øyern

...men opp fra Øyern går det vel et par/tre elver og ned fra Øyern renner det en ikke ubetydelig en. En dag kommer det vel rapport om fangst av asp sør for tidligere kjente plasser, og det kunne vært nå.

Og i samme åndedrag hvor langt ned/opp i Glomma er det fanget asp

Dr.Fish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av nikkke

Men den blev tatt i øyern ja, i området kring presteåa, var en virkelig god fighter kan jeg si.. trodde faktiskt ikke det om karpefisk...[ :P )]

Karpe, suter, stam og asp er alle kjent som gode fightere blant karpefiskartene. Men som det har vært diskutert før på forumet så avhenger fighteregenskapene til fisk av mange faktorer; individuelle forskjeller, kroking, vanntemperatur, oksygeninnhold bl.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av SMS

sitat:Opprinnelig postet av nikkke

Men den blev tatt i øyern ja, i området kring presteåa, var en virkelig god fighter kan jeg si.. trodde faktiskt ikke det om karpefisk...[ :P )]

Karpe, suter, stam og asp er alle kjent som gode fightere blant karpefiskartene. Men som det har vært diskutert før på forumet så avhenger fighteregenskapene til fisk av mange faktorer; individuelle forskjeller, kroking, vanntemperatur, oksygeninnhold bl.a.

og ikke minst utstyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.