Gå til innhold
Fiskersiden

Hva er dette? Knurr?


Recommended Posts

Denne fisken beit på opphengerflua mi under fiske i Byfjorden i Kristiansand i helgen:

091020052148426vaCIuMAwrSy.jpg?26

Trodde først det var en vanlig knurr, men den hadde runde finner med blått rundt, noe jeg ikke har sett på knurrene tidligere.

Hva er dette:

091020052148428ria5D3uj261.jpg?3

09102005214842ckMNT9urS4aP.jpg?9

09102005214842Q8828pE228Iy.jpg?10

091020052148425339eKj1gLuY.jpg?35

Og her et bilde hvor den ligger på brygga og smiler:

091020052148423aDdKyCiFmHD.jpg?64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av flere tegn på at stadig flere svømmende gjester sydfra tar turen opp til oss her i annerledeslandet.

Havabboren har etablert seg, rødknurr fiskes her og der, St. Petersfisk har det blitt tatt endel av i sommer, månefisk ser ut til å observeres oftere og oftere de siste årene, sverdfisk fanges eller observeres årlig osv. Hva blir det neste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig knurr kan også være like rød, men de har ikke de flotte brystfinnene. Brystfinnene på en rødknurr rekker bak gattåpningen, det gjør de ikke på en vanlig knurr.

Ellers så er jo vanlig knurr utrolig mye mer vanlig enn rødknurr, så du burde ha muligheter for å få nok en art på lizta di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Ok da har jeg ikke knurr på artslista mi allikavel

stussa litt på rødfargen men siden jeg ikke hadde fått de før tenkte jeg det kunne være en tareknurrBetyr dette at du har fått rødknurr, men ikke vanlig knurr? Litt uvanlig.

Synes forresten å huske at du fikk knurr under torskefiske ved Fornebu en gang, men jeg kan jo huske feil. Uansett er det en art det er raskt å få på lista si - respten er vel bare å fiske på/nær bunnen i sjøen med et eller annet med krok på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.