Gå til innhold
Fiskersiden

den ultimate sø-snella


Kai
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Kai

hvilke snelle er den ultimate til søfiske? trenger en ny snelle:-)

Uavhengig av pris? Shimano Stella FA 2500...

Men jeg antar prisen har noe å si, og at denne snella da ikke vil virke så ultimat lenger...

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calcutta CT200GTB, CTE-200GT eller CTE200DC, avhengig av hva en er villig til å betale.

Har brukt Stella F og Twinpower FA en periode, men vil nå tilbake til multisnelle også for medium tungt fiske. Blir nok med en CT200GTB hjem neste gang jeg er i statene.

http://fish.shimano.com/catalog/fish/produ...D=1128890709588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Kai

hvilke snelle er den ultimate til søfiske? trenger en ny snelle:-)

Shimano Sradic FA 2500 eller Stradic GTM-RA 2500.Med sin høye utveksling på 6,0:1 er disse helt supre.Slipper å la armen gå som en "propell" om du vil ha litt fart på sluken.

Har brukt Stradic FA 3000(størrelsen lages ikke lenger)i flere år til SØ og er kjempefornøyd.

Nå som det er høstsalg bør du få tak i en til under 1500,kanskje ned mot 1000-lappen er du heldig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker frontbrems, da jeg synes det er enklere å regulere frontbrems under kjøring av fisk siden snella da kommer veldig nær kroppen. Frontbrems gir også plass til større bremseskiver og har generellt bedre brems. En annen fordel med frontbrems er at snøreoppleggingen kan justeres med avstandsskiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Abu Cardinal 7

Med den snella har jeg landet laks på 7 kg uten problem....og også torsk på +10 kg...og sei...osv osv...

Så da klarer vel den snella det meste av fisk du skal fiske...

Men skal du ha en jålesnelle så finnes det vel fra Abu noen gullforgyldte sneller i Ambassadør-serien....Tror de ble levert i en treboks av teak og som innvendig var foret med fløyel.....

[xx(]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.