Gå til innhold
Fiskersiden

fluering for SØ-prototyper


 Share

Recommended Posts

  • Svar 186
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av Lars Henrik

hej Jim Frode og Cristine. kunne i ikke lægge billeder og bindebeskrivelser ind på fluerne i sendte.

jeg var jo så smart at jeg glemte å ta bilder av fluene mine,men bindebeskrivelse skal jeg ordne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fått Max sin, venter fremdeles på Brage sin (kan det være pirater på posten?). Hadde vært fint om resten hadde meldt sin status her.

Lars H: 100 SØ!!! Og så må vi vente til 2007 med treffet! Hvordan er fisket i mai? Mulig jeg kan få med meg familien på en liten Danmarkstur da.

/JanA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maj er ikke let. se bare artiklen her på siden om hvor Remy, Atle M og Hunter var og fiske hos mig.

fisket kan vlære fint i Maj. desværre kommer der ofte store mængder af hornfisk i denne måned, noe som kan forpeste fisket. desuden blir vandet velvarmt og fisken træg.

jeg vil sige at normalt er fisket bedst fra 3 uge i marts til og med 3. uge i april. men alt er relativt. en hård vinter kan forskyde fisket.

jeg synes vi skal holde os til våren 2007. det gir masser af tid til at lave et godt treff. jeg har et par steder i tankerne. og skal undersøge mulighederne. indtil videre har jeg 4 "guider" på hånden som gerne stiller op på turen kvit og frit, så der blir tagte godt hånd om alle. ikke kun fluefiskere er velkomne på dette treff. der blir oxo plads til slukfiskere. om du er proff eller amatør spiller ingen rolle.

jeg skal får folk fordelt så der blir to personer med en guide. f.eks to øvede fluefiskere med en guide. og to amatører med en anden. jeg har to øer i tankerne. den ene ligger lige syd for Fyn. den anden er øen hvor Remy, Atle og Hunter var og fiske hos os. en sidste mulighed er at fiske i området omkring hvor jeg bor.

hav tålmodighed. der blir oxo fisk til mine norske brødre næste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av jamolund

Lars H: 100 SØ!!! Og så må vi vente til 2007 med treffet! Hvordan er fisket i mai? Mulig jeg kan få med meg familien på en liten Danmarkstur da.

/JanA

Jan A. Om du kommer til DK for litt fiske er du altid velkommen for guidning, bare si til! Men treffet 2007 blir som L-H arrangerer det!

VH

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fluene fra meg kommer etterhver(se PM). Esen Ø sine fluer kommer og snart, han har vært travelt opptatt den siste tiden, men har nå sendt fluene[ :) ]

Kommer til å lage en sluttrapport på denne tråden når alle fluene er ankommet, med bilder og litt tekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamolund:

Helt Ok! [ :) ]

Du er altid velkommen til at kontakte os hvis du skulle komme herned. (Alle andre også!).[ :) ]

Fisket lige nu er meget svingende, bedre at vente til 2 uge Marts til April ut. Dog kan Maj og Juni fisket være rigtigt godt også. Men da er det aften-nat og morgenfisket der virker, især jo varmere det er.[8D]

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, som vanlig når jeg tror jeg har funnet på noen nytt, så er det noen andre som har gjort det før meg. Idag fant jeg disse "rauåtene" på XXL i sentrum;

mq107.jpg

mq206.jpg

mq207.jpg

De blir solgt som opphengsfluer til isfiske, men de fungerer selvfølgelig til fluefiske også.

Slik jeg ser det er rauåte imitasjonen og mormyska det samme. Det eneste forskjellen er at mormyska imiterer et krepsdyr som lever i ferskvann, mens rauåte imitasjonen altså imiterer nesten helt like krepsdyr som lever i saltvann.

Imitasjonene på XXL var forøvrig billige. Kun kroner 17,50 kr pre stk. Løp og kjøp. Se mer her: www.ove-s.no/html/news.htm

[ :) ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej alle. rundt 1. april begynder jeg at gøre de indledende øvelser til Sjøørrettreffet i DK 2. uge i april 2007. det er selvfølgelig først og fremmest deltagere i Flueringen for testfluer til sjøørret der skal deltage. med dette mener jeg selvklart de personer som jeg har modtaget fluer fra d. 1. april. resten blir ikke taget i betragtning.

kan vi ikke lave fuldt hold(ca. 9 personer)regner jeg med at vi finder andre fra Fiskesiden. fler har vist interesse.

nå tiden kommer skal jeg lave en ny tråd om treffet. jeg lægfger en henvisning her nå det sker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lars Henrik

Hej alle. rundt 1. april begynder jeg at gøre de indledende øvelser til Sjøørrettreffet i DK 2. uge i april 2007. det er selvfølgelig først og fremmest deltagere i Flueringen for testfluer til sjøørret der skal deltage. med dette mener jeg selvklart de personer som jeg har modtaget fluer fra d. 1. april. resten blir ikke taget i betragtning.

kan vi ikke lave fuldt hold(ca. 9 personer)regner jeg med at vi finder andre fra Fiskesiden. fler har vist interesse.

nå tiden kommer skal jeg lave en ny tråd om treffet. jeg lægfger en henvisning her nå det sker

Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg en tur ned til Danmark.

Hvor i danmark blir dette treffet?

Er det langt i fra Esbjerg? jeg jobber sammen med en del folk derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he. i nordmænd siger jo at afstand ikke er noget problem. nek vel egentlig ikke langt for norsk standard. vil tro der er omkring 12 mil i afstand det er alt. nu ligger Esbjerg jo som bekendt på vestsiden af Jylland. jeg bor på Østsiden. ca. 5 mil fra Fyn.

men fedt at du er interesseret. jeg synes det kunne være kanon. når tiden kommer har jeg et par idéer om hvor vi kan lave treffet, men synes at vi skal diskuterer de forskellige muligheder inden vi tager en beslutning. derfor er det godt at vi er ude i så god tid.

som jeg har skrevet før. har jeg fundet et par dygtige Sjøørretfiskere som gerne vil deltage. mit mål er at får en lokal fisker med to fra Norge, så ingen føler sig overladt til sig selv.

vigtigst for mig er det at alle får en god tur, en ordentlig bunke Sjøørret og får koset sig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.