Gå til innhold
Fiskersiden

Kystwobbler


 Share

Recommended Posts

Det er vel flere enn meg der ute som bruker såkalte kystwobblere til SØ- fiske?? Hadde god erfaring med Lopes Coast i fargen hvit buk/blå rygg når den kom i butikken for fre-fem år siden. God å kaste og fin gange, kunne sveives veldig sakte inn uten at den gikk i bunnen. Fin til tidlig vårfiske i feb/mars.

Tok noen fine SØ på Bornholm på Gladsax- wobblere en påske for etpar år siden. Danskene er jo store på wobblers.

Noen andre som har erfaring med dette?

Favoritter?

Fargevalg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal jeg være ærlig, har jeg aldrig haft den store succes med kystwobblere til Sjøørret, men her taler jeg på egne vegne. andre i min omgangskreds høster mange Sjøørret på kystwobblere. Gladsax som er nævnt har vist sig svært effektiv. de Sjøørret jeg selv har fået på wobbler har været på Corsair som er et såkaldt wobblersluk. altså en wobbler med svaj. slutteligt kan jeg nævnte at kystwobblere er kanon til torsk på grundt vand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute med Gladsax'en og dro noen torsk, samt en SØ i helga. Svart rygg/hvit buk fungerte utmerket. SØen var en liten overspringer ca 35 cm som ble satt ut igjen. Fisket over ujevn bunn med tangbelter og store steiner, ca 2 m dypt. Gleder meg til å teste poppere etter havabbor til sommeren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskefritid

Bruker en Kinetic Seatrout 13g og Trout Runner 10g pluss Witch 16g fra Falkfish.

Har en del forskjellige farger men hvitt eller hvitt/blått er blant favorittene, sterke farger som orange o.l. kan også funke bra på rette dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Er også fan av Tormentor. Bruker mest 15gr med sølv/svart-farge. Den ser jo mest naturtro ut.

For oss på Østlandet kan jeg fortelle at disse(og mange andre sluker) er mye billigere på Nordby-senteret i Sverige. Husker ikke helt hva jeg betalte, men mener jeg ga 30,- svenske for Tormentoren. Tobis og Møresilda kjøpte jeg også flere av og de kostet 20-25,- svenske kroner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest E_R_L_E_N_D

Takk for velkomsten.

Jeg hamstret Tormentor for 20 kroner pr.stykk, da G-sport trodde dette var noe ubrukelig dritt.

Jeg visste ikke at det fantes en synke-utgave, men jeg bruker ihvertfall sølv/blå/grå som går ca. 20 cm under overflata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.