Gå til innhold
Fiskersiden

En liten tur - En liten Langepers


westside
 Share

Recommended Posts

Tok en kjapp tur ut i den herlige østavinden som sto kraftig på, med østavind er det noen fine steder å stå i disse trakter. Problemet var at det var kjempesjø og bølgene slo mange meter opp i lufta og måtte flere ganger ty til med atletiske hopp og sprang for å unngå å bli klissvåt eller å gå på sjøen. Med kraftig vind i ryggen ble kastene kjempelange og var bare morro å se tackelet ride på vinden helt til den treffer vannoverflaten langt avgårde.

Etter endel kilostorsk, Hvitting og Sandflyndre kom det endelig en fisk som gjorde den forholdsvis farlige fisketuren verdt det - en Lange på 660 gram som er ny pers for meg som ikke er den ivrige havfiskeren og kommer fra østlandet [ :) ] Hurra!

251120051624f9KORus5Fx6MMthMaJ.JPG?50

251120051612YOl4TQKYj5A3CWNv6t.JPG?52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, ja det er en puslete pers men kan nesten ikke forvente større Lange fra land - men så blir man glad selv om den ikke er så stor når man ikke får de største med en gang heller, som Cato sier kan det bare gå oppver med en pers som denne [ :) ] Var litt gøy å vente på at en stor bølge skulle slå inn over fjellet, for så å knipse et bilde av det. Var flere mye større dønninger men da var jeg opptatt med andre ting - som fks. fast fisk [ :) ]

By the way så var det sinnsyke tenner på Langen, kutta meg i fingern når jeg prøvde å få ut kroken uten tang - men var vel bare en liten hevn fra fisken så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plønix: Nei er ikke så altfor dypt, går vel til 20 - 25 meter der hvor jeg tok den Langen. Hvor var du hen på lørdag da?

SmS: Har du fått så stor Lange der inne, ja da burde det gå an å få en skikkelig størrelse på den i disse trakter også :)

Fiskekongen: Her østpå vil det si nede i Langesund? For der er det en fenomenalt bra fiske har jeg hørt, hvertfall av de som jeg kjenner som har vært der. Skal nedover dit til nesteår og prøve fiskelykken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Hummerbakken. Ikke så dypt der vi var, men mye fisk. Det et område som må utforskes nærmere.

Var en liten tur på vadskjæret marina (300m øst for Tollerodden)også på lørdag. Her er det dypt noen meter ut. Sikkert rundt 30m. Har hørt det har blitt tatt steinbitt der tidligere. fangsten min her var hele to småsei[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.