Gå til innhold
Fiskersiden

Gode Unnskyldninger...


Lak
 Share

Recommended Posts

Hei alle fiskerfolk. Sitter her som nybakt far og har fått innvilget en fisketur i morgen formiddag. Selv om jeg sa når vi ble sammen at fiskingen kødder du ikke med begynner det nå å knipe litt. Ikke være så lenge borte osv osv. Så her skjønner jeg at jeg må bli sluere. Hva er dine tips til gode unnskyldninger for å dra på fisketur. Trenger mange så hjelp en fiskebror i nød folks???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at det er på tide og justere forventningene litt i forhold til fisking. Ble selv far for ca 10 mnd siden, og fisketurene ble det færre av. Også fordi jeg i perioder ikke orket, det er jo en kjent ting at nattesøvnen går føyken når man får småbarn i huset. Men så etterhvert ble det flere turer og nå fisker jeg stort sett når jeg ønsker det. Men de første månedene ble det lite, mammaen har jo tross alt løpt sitt "livs maraton" og trenger litt hjelp i hjemmet. [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lak

Hei alle fiskerfolk. Sitter her som nybakt far og har fått innvilget en fisketur i morgen formiddag. Selv om jeg sa når vi ble sammen at fiskingen kødder du ikke med begynner det nå å knipe litt. Ikke være så lenge borte osv osv. Så her skjønner jeg at jeg må bli sluere. Hva er dine tips til gode unnskyldninger for å dra på fisketur. Trenger mange så hjelp en fiskebror i nød folks???

Finn en fiskekamerat av deg som du kan barbere hodet på. Det er også lurt å sultefòre han en stund sånn at han ser slunken og syk ut.

Forklar kona di at din beste venn har fått aids og kreft og at han sårt trenger noen å fiske med den siste tiden han har igjen.

Når ungen har blitt større blir kameraten selvsagt mirakuløst frisk inn for så å få tilbakefall neste gang kona di er på tjukken.

Funker hver gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som far til 3 barn under 6 år har jeg et hav av erfaring å øse av... Det er nok bare å innse at frekvensen på fisketurer trolig vil gå ned i en periode, og at det også må regnes med en del turer som blir kortere enn planlagt (hvis en da ikke satser på å kjøre et rått sololøp, med de konsekvensene det kan få).

Kan imidlertid ikke klage - om sommeren legger de seg stort sett såpass tidlig/er det lyst så lenge at det er fullt mulig å ta en fisketur etter at ungene er i seng. Det er verre nå på høsten når det blir så fort mørkt. I tillegg får jeg alltid til noen lengre turer i løpet av året, samt at jeg fisker (svært) mye når svigermor er på besøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Engelsksetter som er ganske mosjonskrevende.....

Når jeg vil ut og fiske, hvisker jeg bikkja noen godt innlærte ord i øret(fisketur?) og bikkja går deretter banana innendørs. Jeg og bikkja blir deretter jaget ut på tur, slik at bikkja får rast fra seg og igjen blir til å være i hus med.

"Works every time"

redneck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Hva med triksene til Kenneth ? Er det noe du kan dele med omverdenen??

Kenneth har ikke så mange venner stakkar, så kona hans er bare glad når noen tar han med ut litt. (det faller stort sett på meg og slektningene til kona hans)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Fiskemannen

sitat:Opprinnelig postet av Lak

Hei alle fiskerfolk. Sitter her som nybakt far og har fått innvilget en fisketur i morgen formiddag. Selv om jeg sa når vi ble sammen at fiskingen kødder du ikke med begynner det nå å knipe litt. Ikke være så lenge borte osv osv. Så her skjønner jeg at jeg må bli sluere. Hva er dine tips til gode unnskyldninger for å dra på fisketur. Trenger mange så hjelp en fiskebror i nød folks???

Finn en fiskekamerat av deg som du kan barbere hodet på. Det er også lurt å sultefòre han en stund sånn at han ser slunken og syk ut.

Forklar kona di at din beste venn har fått aids og kreft og at han sårt trenger noen å fiske med den siste tiden han har igjen.

Når ungen har blitt større blir kameraten selvsagt mirakuløst frisk inn for så å få tilbakefall neste gang kona di er på tjukken.

Funker hver gang!

Man skal ikke spøke med kreft, men jeg må inrømme at idèen var svært fristende, og ikke minst troverdig.[ :D ] However: Min deal hjemme er at vi har et par dager i uka hvor vi hver for oss har kvelden til rådighet. Madammen kan dra på cafè, og jeg kan fiske. Når sneipen har blitt noen månder så går det helt fint. Er det kolikk med i bildet så utgår nok avtalen, men frist med cafèbesøk og ekstra klesbudsjett, så ordner det meste seg.[ :D ] Men tingene blir aldri slik de en gang var, på godt og mindre godt[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... et tips NÅR du er på fisketur: SLÅ ALLTID AV TELEFONEN. DU KAN BANNE PÅ AT NÅR HUN FØLER SEG ENSOM DER HJEMME, SÅ KOMMER DET EN MASSE VISSVASS AT "JADA FORTSETT Å HA DET GØY PÅ TUREN DIN". Det har du fortjent osv. MEn innerst inne vet du at du må pakke sammen sakene fordi dette er bare en av de slue måtene de henter deg hjem på - Omvendt psykologi.

Jeg har lært og får fiske i fred!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller klassikeren jeg fikk servert første kveld i gjersjøelva på evigheter: "Jeg skjønner ikke hvordan du kan kose deg på fisketur når du vet at jeg sitter her hjemme med en skrikeunge"

Tøfflete som jeg var dro jeg selvsagt hjem, og der var alt bare fryd og gammen. Går ikke på den flere ganger for å si det sånn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.