Gå til innhold
Fiskersiden

Storfisk i Sognsvann?


Hakuna Matata
 Share

Recommended Posts

Etter en god del turer i Sognsvann har jeg fått et inntrykk av at det ikke finnes store fisk i dette vannet. Er det riktig, eller fisker jeg på feil måte?? Jeg fisker vanligvis ved sivet i Nordenden med spinner, og noen ganger (sjeldent) med sluk...

Live your life like you love to live it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins-Jeg har tatt en på over 6 kilo(gjedde) og 101cm lang. Har også tatt gjedde på 3 og 3.6 kilo Og mistet en som var over 5 kilo. Alle er tatt i sørenden lengst vekk fra idrettshøgskolen. Den store jeg mistet(mange år siden) ble tatt midt på vannet vestsiden av vannet nedenfor brygga for handikappede-inni skogen. Den jeg mistet var så sterk at jeg ikke kunne rikke den-og fikk brannsår på henda av bremsen fordi den var så sterk-omtrent som blue marlin eller sverdfissk/sailfish-fiske. Den villeste fisken jeg noensinne har hatt på-bremsen hylte bokstavelig talt. Etter en del minutter klarte jeg såvidt å rikke på den-omtrent en cm i minuttet. Så beveget den seg mot sivet og jeg prøvde å øve press på den for om den kom inn i vannliljene visste jeg fisken var historie. Da røk den snøret tvert av selv om jeg fisket med fortom.

Men det er ikke ofte jeg har fått på store der -bare et par ganger i sesongen.

D et er ogå tatt abbor på 1.82 kilo der i 1982. Har bare vært en tur der iår-og da fikk jeg smågjedder under kiloen og tre abbor mellom 400 og 450 gram. Fisk med blå bomber 12 g flytende -det liker gjedda der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det mye fra midten av 90-tallet til 2000. Bodde ved siden av og da var det så enkelt å ta seg en tur. Etter at jeg flyttet derfra er det ikke blitt så mye-mest av den grunn at oppoverbakken til sognsvann er for spesielt interesserte-mao uten bil er

det altfor tungvint å komme seg dit. Ble også tatt en gjedde på 5.1kg der ifjor-spør poppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

karuss finnes ikke i sognsvann!

den gamle mannen fisker med fluestang og mark!!!

han sier at han har hatt på en gjedde på over ti kilo for 7-8 år tilbake.

jeg hørt om ørret på 1,5kg der også som ble tatt for to år siden, jeg skulle akkurat til å melde meg inn i fiskeklubben da og når jeg kom til teltet til nff fikk jeg høre at det var en mann som hadde tatt ørret på 1,5kg for en halvtime siden!

og forresten så veide abboren 670gram!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plenty med karuss i Sognsvann, men nok en gang må man vite hva man driver med. Å utale seg om ting man ikke har greie på har aldri hjulpet noen, i så måte ikke deg heller Poppe. Luer på om vi må skaffe deg en fadder, slik at noen kan redigere innleggene dine før du trykker send.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest La Dolce Vita

sitat:Å utale seg om ting man ikke har greie på har aldri hjulpet noen, i så måte ikke deg heller Poppe. Luer på om vi må skaffe deg en fadder, slik at noen kan redigere innleggene dine før du trykker send.....

[ :P ] Hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Frisch

Plenty med karuss i Sognsvann, men nok en gang må man vite hva man driver med. Å utale seg om ting man ikke har greie på har aldri hjulpet noen, i så måte ikke deg heller Poppe. Luer på om vi må skaffe deg en fadder, slik at noen kan redigere innleggene dine før du trykker send.....

Godt forslag Frisch! Du har min fulle støtte i dette tilfellet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.