Gå til innhold
Fiskersiden

Noen som har fått noe stor Torsk


westside
 Share

Recommended Posts

..på østlandet i det siste, da tenker jeg mest på langs vestfolds kysten - men er interresant å høre om resten av denne siden av oslofjorden også. Da tenker jeg på Torsk på 3 kg fra land og oppover og hvor det er tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av kjetillund

Har tatt flere store torsker i Drammensfjorden. Største på litt over 10, em mest rundt 3-4 kg. Men du må ut i båt, jeg har ikke fått noe stort fra land i det siste.

Jager torsken sild eller sik? Fikk aldri større torsk enn ca 3 kg i Drammensfjorden selv, men husker det av og til var snakk om torsk på opp mot 10 som jaget sik på høsten og sild om vinteren. Stortorsk som jaget sik var hovedsaklig rundt og rett utenfor Holmen, samt utover mot Engersand-bukta. (Og nei, jeg spørs ikke etter hvor du har vært siden jeg ikke bor i området lenger. [ :) ] Men imponert over så stor torsk inne i Drammensfjorden!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av westside

..på østlandet i det siste, da tenker jeg mest på langs vestfolds kysten - men er interresant å høre om resten av denne siden av oslofjorden også. Da tenker jeg på Torsk på 3 kg fra land og oppover og hvor det er tatt.

Nei. Jeg har ikke det nei!

[} :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ytre Drammensfjorden. De rundt 5 kg tas jevnlig, men opp mot 10 kg er sjeldne. Fisken jager silda ja. Med en gang sola kommer biter silda på alt, men vi tar ikke så mange torsk da. Det er først senere på dagen vi tar torsken. Ser silda på loddet, men den tar ikke på hekla utover dagen. Fisker med halv sild på bunn, da silda er for stor til å fiskes hel. Som sagt er dette fra båt og vi fisker på rundt 20-40 m dyp. Ikke utenkelig at du kan treffe på fisken fra land om du finner dypden. Snakket med noen dykkere på Hurumlandet i forrige uke og de sa de nesten ikke så fisk før de kom under 20 m, så du må nok litt dypt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.