Gå til innhold
Fiskersiden

Ulsrud/Damtjern


crazycarper71
 Share

Recommended Posts

Rune: Som Thomas sier så er det jo en umulighet at den fisken kan ha veid +2 kilo i forhold til når Thomas tok den.

Og husker jeg ikke feil, så ble vekta kontrollveid mot en bøtte vann.

Feilmarginene på vekta er både tilstede ved veiing pga dårlig vekt + kontrollveiinga etterpå.

Tror nok fiskeren gjorde det beste han kunne, men hvor seriøst er egentlig dette. Karperekorden er tross alt en av de gjeveste vi har (bortsett fra fettfinner da), så den bør være riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av syver

The King of Norwegian Carpfishing Rules!! Gratla Thomas. Du må sette sammen et lite lysbildeshow over de fiskene så kan du jo vise dem frem med kommentar på et eller annet Treff. Vi har snakket litt løst om et NMU treff i høst hvor vi kanskje kunne invitere deg for å lære oss ydmyke amatører ett og annet triks !!

Hehe...syns jeg ser meg selv stå på en stol der framme og skryter av egne fangster og forteller andre om hvordan ting skal gjøres. Det er ikke helt meg liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Det er vel rundt 70 karper i Ulsrud, om jeg ikke husker feil

I Ulsrud er det satt ut 89 karper siden 1990. 79 skjellkarper og 10 speilkarper. Det er lite sansynlig at noen av speilkarpene har overlevd.

I tillegg er det satt ut 5 hybrider mellom karpe og karuss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Rolf.B

Ang hybriden så er vel eneste forskjellen fra ekte karpe at den har bittesmå skjeggtråder.

I tillegg til det Tom Ole nevner kan man se tydelig forskjell på sidelinjen. Hybriden har tydelige prikker på skjellene langs sidelinjen, mens på skjellkarpene ser man nesten ikke sidelinjen i det hele tatt... Men det enkleste er kanskje skjeggtrådene, disse er betydelig kortere på hybriden. Er du usikker, ta en titt på sidelinjen. Ser du tydelige prikker der, er det garantert en hybrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Thomas

Den ble veid i gjellene og oppbevart i en sort søppelsekk, men heldigvis hadde han vett nok til å slippe den ut igjen.

Himmel og hav, stakkars dyr! Men karpene må jo være ekstremt hardføre hvis så stor fisk tåler å bli veid i gjellene. Får assosiasjoner til henging og henrettelser når jeg leser sånt, godt det gikk bra med dyret allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:sitat:

--------------------------------------------------------------------------------

Opprinnelig postet av Thomas

Den ble veid i gjellene og oppbevart i en sort søppelsekk, men heldigvis hadde han vett nok til å slippe den ut igjen.

--------------------------------------------------------------------------------

Himmel og hav, stakkars dyr! Men karpene må jo være ekstremt hardføre hvis så stor fisk tåler å bli veid i gjellene. Får assosiasjoner til henging og henrettelser når jeg leser sånt, godt det gikk bra med dyret allikevel.

--------------------------------------------------------------------------------

Sverre

Høres helt usansynlig ut at den fisken skulle overleve dersom den ble veid etter gjellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ziggy

Fyttirakkern Thomas - du er jo helt rå [8D] Skjønner ikke helt hvordan du klarer å lure disse fiskene - og snitt størrelsen er jo fantastisk! Få så lyst å begynne med karpfiske jeg og ....

Det er bare å hive seg på Rea! Det er gøy skjønner du, litt annet enn å stresse rundt på isen etter små-abbor[8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.