Gå til innhold
Fiskersiden

Jeg er lei av sjøørret, røye og laks!


stea889
 Share

Recommended Posts

Kanskje ikke så ille da, men jeg har lyst til og prøve meg på abbor, gjedde, sik og harr på isen, i finnmark.

MEN det må være nærme vei [ :) ] gidder ikke gå milevis for å fiske "ufisk"[ :) ]

Har noen tips om gode vann for slikt fiske? området karasjok, kauto og ned mot alta må jo være fint.

Noen som har ett hot tips om storabbor/gjeddevann der ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tør kan du ta en tur til indre østlandet og fiske med agn etter all slags ufisk. Utstyr kan du kjøpe i en liten obskur kjeller på oslo's drabant-østkant, med en hårete mann bak disken.

Ryktene sier at du aldri helt blir den samme, og at hendene dine lukter høgg etter enhver fisketur i evig framtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av laksen23

må si du er kresen da!

99% sier sikkert det motsatte.Vi kan bytte. Kan godt fiske opp sjøørret og laks jeg i mange liv til fremover uten å bli lei :)

Ikke så kresen, bare mett av edelfisk på lett redskap[ :) ]

Så nu har æ lyst å fiske abbor og gjedde og sik og alt mulig sånt.. sånn til avveksling liksom, ikke noe stress med fluestang, bare sitte der på isen med agnfisken dinglende under hullet å dra opp store gjedder og slikt [8)]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Bunker

Hvis du tør kan du ta en tur til indre østlandet og fiske med agn etter all slags ufisk. Utstyr kan du kjøpe i en liten obskur kjeller på oslo's drabant-østkant, med en hårete mann bak disken.

Ryktene sier at du aldri helt blir den samme, og at hendene dine lukter høgg etter enhver fisketur i evig framtid.

Stiller du opp som guide [ :) ] men du trenger ikke begynne å bore hull riktig enda, har vært på østlandet for ett par år sia og det går nok enn stund til neste gang, var jo der i 2 dager da så det holder !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av stea889

sitat:Opprinnelig postet av Bunker

Hvis du tør kan du ta en tur til indre østlandet og fiske med agn etter all slags ufisk. Utstyr kan du kjøpe i en liten obskur kjeller på oslo's drabant-østkant, med en hårete mann bak disken.

Ryktene sier at du aldri helt blir den samme, og at hendene dine lukter høgg etter enhver fisketur i evig framtid.

Stiller du opp som guide [ :) ] men du trenger ikke begynne å bore hull riktig enda, har vært på østlandet for ett par år sia og det går nok enn stund til neste gang, var jo der i 2 dager da så det holder !!

Tror du finner veldig mange bedre guider enn meg[ :) ], men helt sikkert noen her inne som stiller opp. Jeg har bare hørt ryktene om hva som skjer med andre som går den vanskelige innlandsmeitevei. Jeg har enda ikke entret skogen. Liker meg bedre i havgapet, ikke så mye tusser og troll der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaggavann (store gjedder), Nattvann med småvannene rundt er jo en grei plass å starte[ :) ]

Ellers er feks. kautokeinoelva kjent for sin storsik.

Tror nok jeg hadde satset på et tilfeldig vann på karasjokfjellet..... Ufisk som uer(abbor) og sump-oter(gjedde)er ikke til å unngå!... om ikke ei slimete lita lake stikker av med agnet[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

sitat:Opprinnelig postet av stea889

Kanskje ikke så ille da, men jeg har lyst til og prøve meg på abbor, gjedde, sik og harr på isen, i finnmark.

MEN det må være nærme vei [ :) ] gidder ikke gå milevis for å fiske "ufisk"[ :D ]

Har noen tips om gode vann for slikt fiske? området karasjok, kauto og ned mot alta må jo være fint.

Noen som har ett hot tips om storabbor/gjeddevann der ?

Gidder ikke å gå milevis for å fiske "ufisk"

Er du klin gæren eller ,mann![ :D ]

jeg kunne sagt fra meg farsarven for en fisketur etter de artene, i det området du nevner der!

Skitt fiske fra misunnelig østlending[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.