Gå til innhold
Fiskersiden

Både Hågjell og lange pers.


Rønsingen
 Share

Recommended Posts

Blei en tur på Erling og meg til kaia i kveld også. Måtte jo teste de nye surf stanga og snella.

Kvelden startet knall med en Hågjell på 1.21kg etter ca en halvtime. og så ei lange på 3.4kg begge fiskene var en økning på 200g i fra gamle rekorden så det var kjekt. Etter et en liten stund til så kom ei lange på 2.7 kg opp etter ufattelig mye slit siden den skulle bite seg fast i det som var av bunnvegetasjon.

Etter dette så ble det helt dødt.

Noe som var litt morsomt var at alle 3 fiskene beit på den nye surf stanga og aktiviteten var heller laber på de tre andre stengene som var rigget opp så dette var nok ikke noe dumt kjøp.

Bilder:

Hågjell:

1881_s.jpg

Fin fisk, men jeg ser heller sprø ut....

1882_s.jpg

Langene på 3.4 og 2.7kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Jørgen

Flotters! For en verdig arvtaker for stengene mine, du har på første tur fått mer spennende fisk enn hva jeg fikk et helt år til sammen:-) Hvordan fungerte stengene for deg, fikk du kasteteknikken til å funke?

Vi får ta oss en tur bortover,så får du se hvordan de funker(og så kan vi jo lugge opp noe fisk vi også)[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker!

Har vært så mange spennende fisker som har blitt tatt på natta her på forumet (spesielt i fra barteland) så da må man jo prøve :)

Bruker stort sett kun feit gammel makrell som både lukter det ene og det andre :) Grunnen er vel det at det er det eneste jeg har. hender jeg har kombinert reker med makrellen, men virker ikke som om det har gitt så mye mer fangst.

Jørgen: Kasteteknikken går greit når jeg trener, men hvordan det ser ut om kvelden veit jeg ikke, men det går i hvert fall langt nok til å få fisk. Kjenner det er litt mer krefter i dette utstyret en gode gamle walton stanga. 5-6 øve kast og jeg må la pekefingeren få en pause…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.