Gå til innhold
Fiskersiden

Skogseid assistanse trengs!


Gjest Kveldulv
 Share

Recommended Posts

Gjest E_R_L_E_N_D

Kan noen her være svært vennlige og lage et kart over Skogseidevannet med markeringer som viser "good spots," samt utstyrsveiledning?

Med andre ord en slags Skogseid guide.

Hvis noen skal opp for første gang, og må reise langt, er det fint om turen ikke blir bortkasta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bruker ei kort stang på ca 5' og Ambassadeur 5000 med 0,33 mono. Som fortom bruker jeg 30-40 cm 0,25 mono (gjerne fluorocabon).

Dregg er ikke nødvendig, det er bare å finne seg en stein på 3-5 kg. Fisk på 15-20 meters dyp og husk å holde agnet på bunn. Vi har prøvd forskjellige agn og ender alltid opp med at hvit levende maggot er det beste. Fyll kroken med maggot, vi bruker ca 20 stk på en krok.

Skitt fiske. [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest E_R_L_E_N_D

Så poenget er at de skal være myke...

(den vesle på 2.4 er ganske myk da)

Men isåfall har jeg en ultralett kastestang på 6 fot, men det spørs om den tåler en trøkk (den er ihvertfall myk).

EDIT: Er det flaut å spørre om hvorfor stanga bør være så veldig myk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri tørt å bruke Lokka-stikkene på skogseid. Til det er ikke kvaliteten god nok. Vi snakker om røyer på 4-8 kilo???

Nå vi var der brukte vi Kinetic Black Ice Trigger stengene på 95 cm og de er helt suverene.

Utrolig myke, med skikkelig ryggrad. Fisk på over 7 kilo ble tatt på denne stanga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest E_R_L_E_N_D

sitat:Opprinnelig postet av avkroken

Vi snakker om røyer på 4-8 kilo???

Er dette liksom selvsagt?

Uansett, hva med den andre stanga jeg foreslo?

Og er "Kinetic Black Ice Trigger" til å få kjøpt i området rundt vannet? Er jo relativt få bitukker på Fusa, og i byen min her på sør-vest landet er isfiske noe man kun leser om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stenger kan bestilles på nettet, og er fremme iløpet av 2-3 virkedager!

Det er ikke selvsagt, men du reiser ikke til Skogseid for å fiske 200grams røyer gjør du vel ?? Man må jo sko seg for de store, for det er ganske høy sannsynlighet for å få skikkelig fisk, og da er det for dumt å ikke ha utstyr som holder mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.