avkroken Posted September 3, 2004 Report Share Posted September 3, 2004 Og så har Vilmarksliv godkjent noen nye rekorder. Vil med dette gratulere forumets medlemmer med nye Norgesrekorder: Anne Sandersen med på flire på 1015 gram Lars Holmqvist med sørv på 1340 gram Vil også gratuere Kim Andre Møtteberg med Nrek på karuss, Håkon Eriksen med Nrek på Dvergmalle (HeHe Thor) og Frederik Mortvedt med sørv på 1340 gram. Og til slutt en gratulasjon til nye rekordhavere på lomre og rognkjeks Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 3, 2004 Report Share Posted September 3, 2004 Litt surt med den flirerekorden, eller? Regner med at du ikke sto så ille langt unna når den ble tatt...[ ] - Håvard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
avkroken Posted September 3, 2004 Author Report Share Posted September 3, 2004 sitat:Opprinnelig postet av Håvard Skjelstad Litt surt med den flirerekorden, eller? Regner med at du ikke sto så ille langt unna når den ble tatt...[ ] - Håvard 5 meter, men jeg kastet etter asp. Prøvde ikke meite den dagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Inge S Posted September 3, 2004 Report Share Posted September 3, 2004 Og gratulerer til Øystein Davidsen på forumet med ny fluerekord på dvergulke!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 3, 2004 Report Share Posted September 3, 2004 Gratulerer til alle. [ ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
avkroken Posted September 3, 2004 Author Report Share Posted September 3, 2004 Selvfølgelig gratulerer til deg også Øystein. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabrielsen Posted September 3, 2004 Report Share Posted September 3, 2004 sitat:med ny fluerekord på dvergulke Jøss, det hadde jeg ikke fått med meg? Hvor stor (eller liten?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidsen Posted September 3, 2004 Report Share Posted September 3, 2004 Hvordan kan du unngå å merke deg en slik formidal fangst? Hele 60 gram sint ulke overfalt en uskyldig kvitebjørn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatema Posted September 3, 2004 Report Share Posted September 3, 2004 Oj!! Det var en sinnsyk flire! Dere er selvfølgelig sikre på at det er en "ren" flire? Altså ikke hybrid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 3, 2004 Report Share Posted September 3, 2004 Det ble tatt skjellprøver av den for å fastslå arten 100% Bendik... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
avkroken Posted September 3, 2004 Author Report Share Posted September 3, 2004 sitat:Opprinnelig postet av Trym Det ble tatt skjellprøver av den for å fastslå arten 100% Bendik... Vil bare korrigere litt her. Pr dags dato er det ikke mulig (i Norge) å fastslå dette med 100% sikkerhet. Vil ikke estimere noe %-tall, men 100 går ikke. Dette er også grunnen til at jeg har startet flire-prosjektet. Fant noen gamle tall fra Vannsjø, hvor det var tatt svelgtannprøve av flire/basme/hybrider og denne prøven viste med sikkerhet at ikke noe er sikkert. PS Trener flere flirer. Tirsdag stikker jeg ut og henter noen men oppfordrer flere til å hjelpe til. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 3, 2004 Report Share Posted September 3, 2004 aaah... ja det var det flire prosjketet... Hvor mange har du nå? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
avkroken Posted September 3, 2004 Author Report Share Posted September 3, 2004 Alt for få, så se å komme deg ut :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatema Posted September 3, 2004 Report Share Posted September 3, 2004 Veldig bra å få så stor flire da! Var ikke den forrige rekorden på 755 gram? Ble den tatt i Nitelva eller? Er det mye fin flire der? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
avkroken Posted September 3, 2004 Author Report Share Posted September 3, 2004 Har fått mere fin flire i Nitelva i år enn noen gang tidligere. Har sett ganske mange over 400 gram. Men har også sett mange store hybrider, så de er der fortsatt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidsen Posted September 3, 2004 Report Share Posted September 3, 2004 Joda, Rolf. Den er på lista hos www.villmarksinfo.no , ser jeg. Trooor det var i april(står vel på lista). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TrophyHunter Posted September 3, 2004 Report Share Posted September 3, 2004 Gratulerer til all de nye Nrek Holderne, bra jobba [ ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isgalt Posted September 8, 2004 Report Share Posted September 8, 2004 Karpa di, Rolf, og suter mm. ligger til behandling hos juryen nå. Sliter med å få inn rekordskjema fra Canadarøye-mannen. Så hvis det er noen som kjenner han, be han få ut fingeren... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThorEH Posted September 8, 2004 Report Share Posted September 8, 2004 Kanskje jeg burde få inn skjemnaet mitt på tangsnella og ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidsen Posted September 8, 2004 Report Share Posted September 8, 2004 Absolutt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isgalt Posted September 9, 2004 Report Share Posted September 9, 2004 I dag fikk jeg rekordkrav på canadarøya til Pål Sander, så da skulle det være i orden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gismervik Posted September 9, 2004 Report Share Posted September 9, 2004 Tenk å være rekord holder for en av de mest skemmende artene i Norge, Øystein[} ] Gratulerer med rekorden, men fikk du ikke den i påsken(veldig lenge siden)[?] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts