Gå til innhold
Fiskersiden

Etne 4/9


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke alke, alle:-)

Kjempegøy:-)

Begynte dagen med 2t HA fiske, men "det blev inget" Noen makreller blev det dog, så gøy var det. Og agnfisken til imorgen ble sikret.

I elva smalt det en oppdrettslaks på etter 10min, en til etter nye 10min.

Så 3t stillstand, før den 3 tok. Den ruste inn på grunna etter at jeg hadde avsluttet kastet og var iferd med å lØfte stanga for nytt kast. Tok sluken brutalt idet den brøt vannet, kjørte propell i overflaten i 5 sekund, før den sto og stanget rett utenfor bredden et minutt. 2.2 sølvblanke kilo, mye moro, og god mat.

Selv om dette var fjøslaks var det allikevel kjempegøy å endelig "treffe" litt på en laksetur. Med et snitt på ca 150t pr. villaks (snitt 1.5kg) er det helt greit for meg å dra noen ofisk innimellom "all" villfisken....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 o-fisk.

Nei, men noe o-fisk er det. Kan vel tyde på at det har vært en rømning i området, siden alle var i samme vektklasse.

Det er jo også typisk at ofisken går sent opp, slik at andelen ofisk nederst i elva i september er høyere enn den var i juli f.eks.....

Så endel fisk i 1 ja. Sone 1 er uansett en kjempesone, med Strekket opp mot 1B, hølen med moloen, stryket mot karihølen, karihølen og strekningen ned til sjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.