Gå til innhold
Fiskersiden

Etne 4/9


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Adidas er kjipt og kjedelig :-)

Det var "in" for ca 10 år siden !

Det er de aller fleste enige om tror jeg, men at det fremdeles er kvalitet er det ingen tvil om.

Har selv en adidas joggebukse jeg, som jeg bruker i hjemmet til "kos" samt at den er grisefin å ha under vadebuksa på ikke fullt så kalde dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O-fisken har spredd seg til de fleste fiskeplassene i sunnhordland nå. I Matre ble det tatt ca 35 stk i helga alle mellom 1,5-2 kg i åkrafjorden ble det også tatt endel i helga i samme størrelsen, kvantumet som var rømt var på ca 60 tonn da en mær sank under slep. Dette skulle gi oss en jobb å fiske opp 30-40.000 o laks i vinter.

merket ingenting til fisken for en uke siden i osen i Etne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdrettsanlegget der mæren røyk ligger vest for Taraldsøya i nærheten av Skånevik. Uhellet skjedde for ei og ei halv uke siden. Det var mellom 30 000 og 50 000 laks i mæren. Mærer av denne typen inneholder opp til 200 tonn laks. Nå hadde fisken ei snittvekt på ca. 2kg. så det stemmer som Asmund skriver at det er 60 tonn laks ++ som surrer rundt i sjøen i Sunnhordland.

Desse opplysningene fikk eg fra ein som var i Skånevik idag og snakka med ein på naboanlegget.

Det er meldt om fangstar i Kvinnherad, Etne og på Stord.

Skal innover og fiske fjøslaks i morgen. [8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[:0]Melding fra Helge S,

Han og en annen kamerat reiste innover i dag tidlig, nå klokka 16.00 hadde de fått 27[:0][:0] O-laks på lettspinnutstyr

,alle i den samme vektklassen (skånevik)

Oppfiskinga er igang, på det samme stedet igår ble det tatt 100 o-fisk, så det minker..[ :) ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hjemme igjen etter å gjort min innsats for å få opp fjøslaksen. Det ble totalt 37 laks fra 1,5 til 2,5kg. jevnt fordelt på meg og en kamerat. Det ble tatt ca 90 laks der inne idag. I går ble det tatt ca 100 laks. Det meste av fisken blir tatt på mark, reke og makrell som agn. Ved et tilfelle var vi 4 mann som fikk på fisk samtidig. Billig moro på lettspinn. [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kraftstasjonsutløpet i Matre. Vær forberett på å stå i kø. Du trenger en myk stang på 11 - 15 fot (dess lenger dess bedre) rød/kvit isopordupp, små kroker (2-6) store splitthagl eller spirallodd som du klipper til ønsket vekt og mark og kokt reke. Makrell fisker du lett der inne. Reke er et must hvis du ikke vil fiske med makrell. Det blir tatt noen fisk på sluk og spinner også men det er ikke lett å komme til når det står ei røys med snører utover i strømmen. Lykke til og "kill'em all"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.