Gå til innhold
Fiskersiden

1 Dag Igjen...


ThorEH
 Share

Recommended Posts

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Maller er med tre ord, tunge, trege og digre!

Endelig en som turte å si det :D . Synes selv de ser ut til å være den slappeste fisken i klassen. At sånne beist av noen fisker ikke klarer å by på mere fight en de gjør, sier vel sitt.

Hvorfor ikke kline til med noe som virkelig sparker, Beluga eller Great White Sturgeon. Samme type fiske, men mye mere sprut i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og koster det ti doble.......med korrupte fiskeinspektører og regler som blir laga nye hver dag osv...

Om du har mediaplayer så kan du kikke på videoen det refereres til...holder for meg :D syns ikke det ser ut som den slappeste fisken i klassen, men det er jo ingen marlin det er vel alle enige om, men hva får du for 3000 kroner idag?....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og koster det ti doble.......med korrupte fiskeinspektører og regler som blir laga nye hver dag osv...

Om du har mediaplayer så kan du kikke på videoen det refereres til...holder for meg :D syns ikke det ser ut som den slappeste fisken i klassen, men det er jo ingen marlin det er vel alle enige om, men hva får du for 3000 kroner idag?....

Har sett flere fimler av maller, og blir ikke særlig imponert. Klart det vil bli et basketak i starfasen når man må pumpe så store fisker opp på full brems fra en elv, men....så er det slutt også! Minner vel mest om et forvokst rumpetroll

;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett flere fimler av maller, og blir ikke særlig imponert. Klart det vil bli et basketak i starfasen når man må pumpe så store fisker opp på full brems fra en elv, men....så er det slutt også! Minner vel mest om et forvokst rumpetroll

:D:wub:

I form om dagen eller Flemms? Eller har du bare meldt deg på VM i teite kommentarer?

;);):wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, fra en mann som har hundrevis av monstermaller fra indre Østfold på samvittigheten bør man vel kunne forvente kvalifsert synsing ;);)

Har også sett endel drøye mallevideoer, og synes dette ser rimelig brutalt ut :wub: Men så er ikke jeg så bortskjemt, da............ :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Synser vel ikke noe mer enn noen adre her inne da det er få av oss som har både Malle og Stør på lista. Tar bare utgsngspunkt i den info som er viden kjent. Enkelte arter av Stør er viden kjent som en av de strekeste arten som går i ferskvann. Malle har aldri vært noen sprint fisk, det ser man lett utfra fiskens form og fassong ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU imponerer stadig med kunnskapene dine om ting du egentlig ikke aner noenting om Flemming Olav! Hvor er det du har lest at det ikke er noe som helst fres i disse fiskene ? Du kan umulig ha lest bl.a artikkelen i Fiskejournalen for 2 mnd siden, ei heller den som stod i siste nummer av Fiskefeber. Selvsagt kan man ikke sammenligne disse med tunfisk, men det er da for fanden ikke tunfiske heller! Skal man sammenligne alt med sportfiskets formel en, så er det jo temmelig bortkasta å fiske storsei og da, for tross alt så er jo det ingeting i forhold til f.eks popperfiske etter GT eller groupere.

Litt av poenget med å fiske malle er at de blir grisesvære, og at muligheten for å få en slik grisesvær fisk på 50-100kg er veldig stor. Og jeg kan garantere deg at en slik fisk drar godt og lenge, selv om den selvsagt ICKE drar like drøyt som en marlin på samme vekta, men da kunne vi heller ikke fiska med det utstyre som vi bruker der nede...

Så om du fortsatt skal rakke ned på ett fiske som du ikke bedriver selv (jfr Skogseidtråden fra i vinter) så foreslår jeg at du snart finner deg en ny hobby eller lar folk få holde på med det fisket de har lyst til/trives med selv. Så kan du heller fiske gjedde og abbor i Indre Enfold !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sammenliknet malle med tunfisk, sei eller what ever....det er det andre som gjør her inne. Men jeg syns dette ser for slappt ut i forhold til den sizen vi snakker om her. Har vel ikke landa så mange maller før om 43 dager du heller, snapa!

Sammenlikner jeg dette fisket med noe så er det størfiske, som er veldig likt mtp utstyr, fiskemetode, habitat osv. Skulle jeg først fisket på denne måten så ville jeg heller gått for Støren i Canada, personlig mening :D

Men ta meg gjerne med på mallefiske en gang, så skal jeg ta med deg på størfiske, så kan vi se hvem som blir lengst i maska B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig ikke at du ser poenget mitt her( som egentlig kommer nederst i innlegget), nemlig det at du hele tiden skal synse om andres fiske (da gjerne fiske du ikke har interesse av selv) Dette er jo andre gang du snakker ned om mallefiske...

Ja, selvsagt er stør drøyere en malle. Det kan man jo som du sier se på fisken. Men som Asmund sier, noe av poenget er vel også hva ting koster. Og hva man får for pengene. Tror nok ikke at du kommer noe under 25 lapper for fiske i Nord-Amerika etter stør (eks utstyr), mens mallefiske i Spania kommer du unna med 5-6 lapper..

Og nei, jeg har ikke fått malle jeg heller. Men jeg har (i motseting til deg) vært på mallefiske. Holdt i 65kg malle, sett kjøring av malle "live". Og i og med at jeg har vært og skal på mallefiske så har jeg sett en del videoer om emnet... dermed føler jeg meg soleklart mer kompetent en deg til å uttale meg og dette!

Og ta deg med på mallefiske ? Tja, om vi bytter jevnt så. Du spandere størfiske, og jeg spanderer mallefiske i Ebro på deg!

PS: Snappahead : Jeg har nok mest sannsynlig landa malle før om 43 dager (dagene går skjønner du, så dermed er det nå en del færre dager enn 43 til jeg er i Ebro en når tråden ble startet!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig ikke at du ser poenget mitt her( som egentlig kommer nederst i innlegget), nemlig det at du hele tiden skal synse om andres fiske (da gjerne fiske du ikke har interesse av selv) Dette er jo andre gang du snakker ned om mallefiske...

Ja, selvsagt er stør drøyere en malle. Det kan man jo som du sier se på fisken. Men som Asmund sier, noe av poenget er vel også hva ting koster. Og hva man får for pengene. Tror nok ikke at du kommer noe under 25 lapper for fiske i Nord-Amerika etter stør (eks utstyr), mens mallefiske i Spania kommer du unna med 5-6 lapper..

Og nei, jeg har ikke fått malle jeg heller. Men jeg har (i motseting til deg) vært på mallefiske. Holdt i 65kg malle, sett kjøring av malle "live". Og i og med at jeg har vært og skal på mallefiske så har jeg sett en del videoer om emnet... dermed føler jeg meg soleklart mer kompetent en deg til å uttale meg og dette!

Og ta deg med på mallefiske ? Tja, om vi bytter jevnt så. Du spandere størfiske, og jeg spanderer mallefiske i Ebro på deg!

PS: Snappahead : Jeg har nok mest sannsynlig landa malle før om 43 dager (dagene går skjønner du, så dermed er det nå en del færre dager enn 43 til jeg er i Ebro en når tråden ble startet!)

Du snakker/skriver jo som om malla kun er DIN fisk i hele verden, og ingen andre skal kunne yttre sin mening om dette, derfor må vi jekke deg ned litt ;) Du er vel heller ikke mere "Snapahead" Thor, enn at du forstår at jeg bare drar deg litt i leggen her :D

Deg og meg på mallefiske?....humm....tja, tanken frister litt.... :DB) Bytte likt med 5000,- og 25000,- ehh...hvem tror du du er :D , men settingen frister ;)

Er det noen ledige plasser på denne turen da....(seriøst) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker/skriver jo som om malla kun er DIN fisk i hele verden, og ingen andre skal kunne yttre sin mening om dette, derfor må vi jekke deg ned litt ;) Du er vel heller ikke mere "Snapahead" Thor, enn at du forstår at jeg bare drar deg litt i leggen her :D

Deg og meg på mallefiske?....humm....tja, tanken frister litt.... ;)B) Bytte likt med 5000,- og 25000,- ehh...hvem tror du du er :D , men settingen frister ;)

Er det noen ledige plasser på denne turen da....(seriøst) ?

Nope, ingen ledige plasser.

Men det gjelder ikke bare malle Flemms, det gjelder også bl.a røyene i Skogseid.

Og hvem er disse "vi" som må jekke meg ned ? Er vel bare deg såvidt jeg kan se og lese

Og det var vel du som foreslo at den ene skulle ta med den andre på tur

:D Og for min del så blir det WS (white sturgeon) før eller siden... gjerne samtidig som jeg tar en rundtur i Nord-Amerika og plukker Alligator Gar i samme slengen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disaster hockey ja !

Dette skal testes ut under Vestlandstreffet i helga, og det under "kjøring" av bil! Dvs jeg skal teste mallestæsjet mitt og meg, rett og sett se hvor mye vi tåler ! Og det vil bli filmet

Hvordan gikk dette forresten? Når kommer filmen?

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, ingen ledige plasser.

Og det var vel du som foreslo at den ene skulle ta med den andre på tur

:POg for min del så blir det WS (white sturgeon) før eller siden...

Me to.... ;) Forslaget Ebro Malle v.s White Sturgeon i nord Am. frister. Men jeg prioriterer nok WS først, om ikke "forslaget" trer i kraft nå!

Har snust litt på dette, men Fisket i nord Am. blir nok noe dyrere ja, men ich har fikset rimlige turer(ikke dit) før B)

Som sakt, settingen her er "fet" nok, men vil bli for kostbart om ikke "sponsorene" kommer på banen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett flere fimler av maller, og blir ikke særlig imponert. Klart det vil bli et basketak i starfasen når man må pumpe så store fisker opp på full brems fra en elv, men....så er det slutt også! Minner vel mest om et forvokst rumpetroll

:D;)

Har sett folk som gjøre det i ei lakseelv også jeg....betyr ikke at laksen er en uintresang motstander av den grunn ,eller ...???

Ser du driver Gjeddefiske flemming..HVORFOR??? jeg har fiska gjedde og de gjeddene jeg har fått har vært daffe og trege, med litt futt i starten, men ellers ingenting å snakke om. kampen er over på et par minutter..

Ved mallefiske pågår "fighten" som JEG vil kalle det, gjerne over en halvtime, Om du hører med Øystein Sollien som er er vel den beste til å spørre tror jeg faktisk du vil bli overrasket av hva disse "rumpetrollene" kan oppvise av muskler...Om du leser noen av fangstrapportene hans fra Ebro kan du lese om lange utras på full brems, vi fisker med haspel utrustning og de sier seg sjøl at malla har vel et lite overtak i begynnelsen.

Tar meg friheten å sitere Øystein Sollien fra et annet nett forum:

"Må bare legge til at vi hadde ett par sinnsyke fighter denne gangen også. De to største som Stian fikk tok line på maksbrems så det freste i snellene, drøyt opplegg."

Og at gjedda er en av verdens raskeste fisker :P;)B):( ROFL...Tøysegutt Flemming :P:)

Endret av asmund aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.