Gå til innhold
Fiskersiden

Stedslokasjon, hjelp


avkroken
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av avkroken

Det er meldt inn en stor mort fra dette område. Nå begynner jeg å lure på om det er et lokalnavn på sei :-) ???

[ ;) ][ :P ][ :D ][ B) ]

Nå fikk jeg latterkrampe her ja.... Mort er småsei opp mot 1,5-2 kg, så blir det pale(avhengig av hvor i landet du er) osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fiskes mye enda på FF Ola, her mådu følge med. Vi fisker der blant annet!

HelgeL: Dette var rart, vi er jo fra samme plass..... mort ville jeg sagt var meget små sei, opp til et par hundre gram. Så blir det pale opp til 1-1.5kg, så sei, og storsei når det nærmer seg 10kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker om små fiskebåter, sjarker og den slags.

Det er ikke slike tullinger som oss som kaver oss ut på Ognøy for å fiske skate jeg mener.

Før i tiden var det kai ved Kårstø, og der kom båtene inn med fangsten hver dag.

Blant annet mye skate.

Jeg vet litt om Kårstø/Falkeidfle' pga min far har masse slekt der inne.

Søskenbarnet hans eide nesten hele området som anlegget er bygd på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle likt å sett den innmeldingen, ja. Stor mort fra falkeidfleet - tatt på pilk og gummimakk. Ingen i redaksjonen som la sammen og to og to?

Innmelderen har vel sett i lista at kravet på mort var 3 hg, og bestemte seg for å grusen den:"Nå skal jeg vise østlendingene hvordan en skikkelig mort ser ut".. - festlig historie, det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

HelgeL: Dette var rart, vi er jo fra samme plass..... mort ville jeg sagt var meget små sei, opp til et par hundre gram. Så blir det pale opp til 1-1.5kg, så sei, og storsei når det nærmer seg 10kg.

Ikke enig der. Tror det blir mer ønsketenkning fra din side KIS.[ :) ] Desverre så blir det ikke storsei før den har passert 10kg. Treffer også ofte på fiskere som påstår at de har fått mye storsei, som senere viser seg å være nettopp sei eller høling opp til 8-9 kg. Samme var tilfellet nå oppe i nordtrøndelag nå i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

Er ikke vant med sei i den størrelsen jeg vettu:-)

Men mort og pale derimot......

På tide dere får dere en båt i rovfiskerlaget. Dette er jo vanlig fisk rundt i farvannet der borte. Fikk forresten sei på 6 kg fra land på killingøy moloen jeg som liten pjokk, flere 5 kgs torsker også. Tok meg en tur når jeg var hjemme, men ble forbannet når jeg så at de hadde satt opp port.[ :) !][ :( !]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.