Gå til innhold
Fiskersiden

Jaaaaaa !! Der satt den !!!


Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vet hvordan det føles

Da vet du også at det ikke blir mye søvn på meg i natt.. <_<

Litt mere info:

Jeg hadde en svært god følelse for denne søndagen. Det var mildere og en svak vind fra vest sørget for at det var greler på overflaten. Himmelen hadde et høyt skydekke, men solen viste igjennom. Egentlig var ikke fisketur planlagt, men siden det var lovende spurte jeg fruen om jeg og de små kunne få ta en tur hvis jeg ryddet huset og støvsugde først. Fikk tvert ja, og husarbeidet gikk som en drøm :D

Vel i skuta satte vi mot Borgundfjorden og planla en halvtimes gange rundt Sula for å prøve på nye steder, men fant ut at jeg bare måtte prøve på den hemmelige gode plassen rett i nærheten av havna. Satte på en X-Rap og en Countdown i ørretfarger. Vanligvis har jeg alltid en blå/blank, men denne lot jeg ligge siden sjøen var veldig klar.

Det tok bare ca 10 min før det smalt, og det var min datter som oppdaget det. Jeg hørte rett og slett ikke snellen siden Idol-Tone gikk på full guffe på stereoen. Jeg hev meg over stanga og kjente at det var noe stort. Normalt bruker dette å være Lyr, men etter tredje utraset begynte jeg å ane at det var go'sorten. Fisken var aldri oppe og slo, noe jeg synes de fleste sø jeg har fått bruker. Og jeg mistenkte dette for en Laks. Den gikk rett ned når den kom nær båten og det var i dypet jeg så den første gang. Den virket først litt gul og jeg deppet litt, men i neste runde så jeg den fantastiske blågrå fargen og skrek til de små: "Det er søren meg en Laks !" (Kanskje jeg brukte litt kraftigere utrykk..)

Når så fisken var tammere og kom opp la den seg litt og jeg så prikkene....da skrek jeg gloser selv den voksne delen av dette forumet bør skjermes fra :) Wobbleren satt med bakerste treble i munnviken og den andre i nærheten av gjellelokket. Fisken tok et nytt utras når den så håven og neste gang så jeg at den bakerste var løs.... Da måtte den opp pronto ! Jeg var bestemt på å prøve nest gang den kom inn og da ble det bare perfekt ! :D

Ørreten tok som sagt på en X-Rap ca 10cm i brunt. Den hadde nok tatt på den blå også, men man får jo troa når slikt skjer. Jeg mistet en veldig fin fisk for et par uker siden på samme wobbler.

orret04.jpg

Troa er dødsviktig !! En kamerat og jeg hauser opp hverandre til stadighet, og vi REGNER med å få fisk når vi prøver. Jovisst vi bommer ofte, men de ER der ute. Gjelder bare å prøve gang på gang !! :D

Livet er herlig dere !! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for overveldene artig respons ! :D

Dere må heller ikke glemme at dette er 0,1% dyktighet og 99,9% KJEMPEFLAKS !

Jeg har de siste dagene hatt en følelse av at toppen var nådd, men begynner nå og lure på om det ikke svømmer en eller annen der ute som er litt større....hmm, må ut å prøve tror jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...her kommer jeg.....

En bekjent av meg, som var laksefisker med STOR! l fisket og fisket, år etter år, dro MYE laks.....

Og fikk en dag en liten tass på 21.5 kg.....

Det gikk bare et par år til, så var han ikke laksefisker med stor L lengre....

Senere fisket han stort sett bare i ei lita elv hvor en stort sett fikk smolt/ brunørret på 15 cm samt en og annen slenger av laks/ sjøørret/sjørøye.

Så pass på, dere som jager etter størrelse hele tide,,,det kan være at den store tar fra dere den intense fiskegleden.....

Når det er sagt, det var en JÆVLIG fin fisk du fikk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.