Gå til innhold
Fiskersiden

meite utstyr til en "NOOB"


aej
 Share

Recommended Posts

hei... som dere sikkert fkk med dere, så ble jeg en smule hekta på meitefiske under treffet i etne i helgen.... :D

SÅ jeg har bestemt meg for og innvistere i en meitestang og en meite snelle...

er det noen som kan komme med noen råd?? hvilken stang bør jeg kjøpe, og hvilken snelle bør jeg kjøpe!?

trenger ikke så veldig dyrt utstyr... bare noe jeg kan leke meg litt i fjæra med ;)

tenkte jeg skulle legge mest penger i snella!... er det et domt valg?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei... som dere sikkert fkk med dere, så ble jeg en smule hekta på meitefiske under treffet i etne i helgen.... :D

SÅ jeg har bestemt meg for og innvistere i en meitestang og en meite snelle...

er det noen som kan komme med noen råd?? hvilken stang bør jeg kjøpe, og hvilken snelle bør jeg kjøpe!?

trenger ikke så veldig dyrt utstyr... bare noe jeg kan leke meg litt i fjæra med ;)

tenkte jeg skulle legge mest penger i snella!... er det et domt valg?? ;)

Hehe... Enda en som har blitt bitt av kystmeitebasillen.

Skjønner deg godt, det er knallgøy! Tips til utstyr finnes det sikkert nok av folk som kan hjelpe deg med, søking på forumet bør også kunne avsløre endel tips og råd.

Jeg begynte med ei karpestang og ei baitrunnersnelle. La litt ekstra penger i det til å begynne med, for det ante meg at dette var noe jeg ville komme til å drive mer og mer med. Angrer ikke på det. Nu har jeg begynt å utvide utstyrsparken litt, men du vil klare deg lenge med litt lettere utstyr i starten. Noe som tar vekter opp mot 100 gram. Jeg er enig med deg i at du burde legge mest penger i snella, vet at ikke alle synes det, men jeg synes ikke det er noe dumt valg.

Lykke til med utstyrshandling og kystmeite, det er skitgøy!

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ypperlig utstyr å begynne med. Du skal vel slite for å finne bedre utstyr billigere:

http://fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=11075

Alternativt kan du kjøpe en av disse snellene og en Bassmaster 11' 6'' 2-4oz fra Avkroken (698,-). Denne stanga er kraftigere og vil passe bedre til bratte vestlandsfjorder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i denne tråden kan du se hva du kommer til å ende opp med etter en stund... Blir ikke helt billig dette gett...

Mvh Oz

:D;)B) Du Alex du Alex :D:D:D

Er ikke så lenge siden du proklamerte høylytt at meite var for "Pyser og homoer" eller noe i den dur...hahahaha

Men som kona sier: den kloke skifter mening... B);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D:D:D Du Alex du Alex :D:D:D

Er ikke så lenge siden du proklamerte høylytt at meite var for "Pyser og homoer" eller noe i den dur...hahahaha

Men som kona sier: den kloke skifter mening... B):)

ehem! no må du ikkje øvedriva her... eg sa "sånne som fisker berggylte under en brygge, har seriøst fritidsproblemer. eller er det skikkelig crap tidsfordriv?!?!" ;)

men uansett... vett du assmind, om rune har noke bra utstyr nere på butikken? <_<

Endret av aej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel anbefale Shimano Beastmaster 425 BX som jeg selv og fler av mine fiskekompiser har og har gode erfaringer med. Hvertfall nå som du har kjøpt Aero GTE 8000 :rolleyes:

Endret av westside
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan trygt anbefale den snella. Har den selv, med 400 meter 0.28 Powerpro. Men tror kanskje du heller vil gå for ei karpestang til den snella. Matcher ikke helt med Beastmasteren, som heller burde ha ei noe større snelle med grunnere og bredere spole for å yte maks.

Karpestang i vektklasse 3lbs og den snella er et glimrende utgangspunkt for kystmeite, så tar du steget opp på surf ettersom behovet melder seg.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få Rune til å ta inn de nye Beastmaster Specimenstengene til deg Alex, du får sikkert en kanongod pris av ham også! Dette er stenger som fungerer perfekt til baitrunneren du har bestemt deg for å kjøpe. En Beastmaster Surfstang er ICKE den rette stanga til snella di.

Specimenstanga finner du i den nye Elbe katalogen.. (ville gått for 2,75lbs versjonen)

PS: har 2 av disse stengene selv og er superfornøyd med dem ettter å testa dem i helga! Mycket sexiga e de og !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.