Gå til innhold
Fiskersiden

Meite med perler og stash- Egentlig meite ?


jørgen meitefan
 Share

Recommended Posts

Uansett er det vel strengt tatt ikke viktig hva man kaller det, så lenge man trives med det man driver med. Deltar man i konkurranser må man jo bare forholde seg til de regler som finnes i den aktuelle konken, det gjelder jo alle former for konkurranser... Det har jo ikke noen egentlig praktisk betydning i det daglige fisket. Med mindre man er ekstremt opptatt av at ting skal være "riktig"...

Definisjoner og navn og inndeling i forskjellige "grener" får andre ta seg av, jeg vil kose meg med fisket mitt.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen som vil anmelde noen for å sette på en gul perle foran løkpølsa i Drammenselva

...eller bare sette på et maiskorn eller to, så er du fortsatt innenfor definisjonen av moderne meite samtidig som maiskornet lokker minst like mye som en perle. Mais kan jo sånn sett "misbrukes" som attraktor med god samvittighet under moderne meite, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller bare sette på et maiskorn eller to, så er du fortsatt innenfor definisjonen av moderne meite samtidig som maiskornet lokker minst like mye som en perle. Mais kan jo sånn sett "misbrukes" som attraktor med god samvittighet under moderne meite, eller?

Bare hvis meningen er at fisken skal spise den. Er formålet å lokke pga av farge og synlighet så sprenges grenser :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradisjonelle meite konkuranser benyttes det toppmeitestenger, fisken skal kakkes og det er ikke lov å fore. Mens det i moderne meite benyttes stang og snelle, varslere og hele det pakkeraset vi drar med oss på tur. Det er iallefall dette jeg ser som de store forskjellene på tradisjonellt og moderne meite.

Så lenge det er det naturlige agnet som er hovedattraksjonen i enden av snøret er det etter min mening meite. Men dorging med eller uten dupp med naturlig agn er ikke meite i mine øyne. Driftfiske med agn derimot er meite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer som regel at jeg fisker med agn når noen uvitende spør hva jeg fisker med.... Det er altfor mange som kommer med oppfølgningsspørmålet : "Meitemark???!!??" når jeg sier at jeg meiter etter gjedde.

Så til trådens spørsmål...

Perler og dims er egentlig statisk slukfiske med agn. :)

Akkurat som streamer er slukfiske med fluestang.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.