Gå til innhold
Fiskersiden

Stam i Drammenselva


Jørgen
 Share

Recommended Posts

Trenger noen tips om stamfiske i Drammenselva. Er det noen vits for meg å ta turen nå om dagen, er det no bett å snakke om. Siden jeg har ca. 8 mil i bil syntes jeg det er greit å sjekke om det er no vits å dra. Tenkte å prøve i området ved Mjøndalen som er en plass flittig brukt av forumsfolk, noen som har fått noe i dette området i disse dager? :-)

Edit: Fant noen fangstrapporter, skulle visst sjekka først. Da blir det nok en tur i morgen gitt:-)

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble 2 stk stam på meg - satt i 8 timer så bettet var vel sånn passe. Det regnet 8 timer i strekk så det ble en våt og kald affære. 820 gram og 1180 gram er vel ikke så mye å snakke om, men moro med ny art da:-)

Fikk begge på Hattings Danske fine rundstykker, pølsa funka liksom ikke helt idag;-)

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå om dagen er det veldig tregt i Drammenselva. Det har vært bedre i Drammenselva tidligere i år. (Psst Remy...det har kommet opp på over 2,5 i år !! :-))

Det er tilsiget av veldig mye smeltevann i forbindelse med milde netter og regnet som gjør Drammenselva veldig treg nå. En liten uke uten regn og litt sol nå så drar det seg til igjen. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå om dagen er det veldig tregt i Drammenselva. Det har vært bedre i Drammenselva tidligere i år. (Psst Remy...det har kommet opp på over 2,5 i år !! :-))

Det er tilsiget av veldig mye smeltevann i forbindelse med milde netter og regnet som gjør Drammenselva veldig treg nå. En liten uke uten regn og litt sol nå så drar det seg til igjen. :rolleyes:

Hvor lenge kan man fiske stam i Drammenselva, med tanke på når laksefiskerne inntar elva. Er det greit å fiske stam i laksesesongen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel litt an på hvor i Drammenselva du fisker etter stam Jørgen, er du i Drammen kommune så er det fritt fiske uansett året rundt. Ovenfor Drammen kommune så er inntrykket mitt at du ligger tynt an om du fisker fra båt, men at de ikke sier noe på at du bunnmeiter med pølsebit fra land, selv ved gamle Mjøndalsbrua.

Det er jo tross alt mange plasser som ser lovende ut etter stam lenger ned i Drammenselva også, men knapt noen som prøver; rundt Sølvfastøya og Langnesøya, Pålsøya, Campingen, Musøya, Landfalløya, Gamle Centralgaragen, Gropa ved gamle brannstasjonen, ovenfor Pølsesvingen...(ok, mulig dette ble litt vel lokale navn, poenget var bare at det finnes så mange flere plasser i Drammenselva som kan levere stam enn Mjøndalsbrua.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da super-blanka jeg ikveld i Drammenselva. Men et par nye fordommer fikk jeg med meg hjem. Jeg hater svaner + de som mater de hvite djevlene. Har aldri opplevd så mye fugl på snøret ;)

...ut fra det du sier der så tipper jeg at jeg vet hvor du fiska. Ironisk nok er rampa ved Mjøndalsbrua kanskje det eneste stedet i hele Drammenselva det faktisk ikke er lov å mate svaner. Det er også stedet halve Mjøndalen valfarter til for å mate nettopp svaner. Glad jeg er oppvokst lenger nedstrøms! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...ut fra det du sier der så tipper jeg at jeg vet hvor du fiska. Ironisk nok er rampa ved Mjøndalsbrua kanskje det eneste stedet i hele Drammenselva det faktisk ikke er lov å mate svaner. Det er også stedet halve Mjøndalen valfarter til for å mate nettopp svaner. Glad jeg er oppvokst lenger nedstrøms! :D

Er nok siste gangen jeg fisker der på en stund, hjalp jo heller ikke at folk tok opp båtenen sine der heller. 3 båter ble tatt opp mens jeg var der, fisketuren ble jo en parodi med tanke på totalt 15 mil i bil. Har du noen tips om andre steder som kan være verdt å prøve tar jeg gladelig imot...

Edit: ser at du faktisk tipset om noen plasser i et tidligere svar i den samme tråden:-)

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.