Gå til innhold
Fiskersiden

Ørret og ikke laks i DE


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Var en tur til Drammenselva i helgen for å fiske litt. Vurderte å prøve å få kort i Hellefossen hvor det er nokså lett å få laks, men tok heller kort oppe i Døvikfossen da jeg hørte det var tatt to lakser over 15 kg + en på 12 på favorittplassen min der oppe. Kort sag: Det var dumt, vannstanden hadde sunket siden da, og været ble altfor pent på søndag da jeg prøvde meg på laksen. I tillegg hadde det vært mye dårligere fiske der enn det jeg hadde trodd at jeg hadde hørt. Og nå var det dårligere enn dårlig. HELT DØDT!!!

Trøsten var at jeg på lørdagskvelden, da jeg kom til Åmot, prøvde meg litt oppe i ørretsonen. Det var mørkt da jeg begynte å fiske, men harving er jo som kjent best i mørket. Fisket bare litt over en time og fikk 4 ørreter, største på 860 gram. og minste rundt minstemålet på 30 cm, så den slapp jeg ut igjen. Grei fangst, og kunne sikkeert ha fått mange fler hvis jeg hadde holdt på utover natta, men men.

http://foto.aftenposten.no/show_image_stre...9&dx=527&dy=345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Gabrielsen

Synd det er så moro å få laks, ellers kunne jeg ha fisket ørret hele tiden når jeg er der oppe.

hehe... ørret blir ikke den helt store fiskopplevelsen for oss kara som er vant med å dra på storlakser!

Sjøl har jeg fiska endel, men ikke fått opp noen i det siste. Men jeg har kjørt en stor både på grevlingen og på landskjæret.... men opp vil de ikke!!![xx(]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.