Gå til innhold
Fiskersiden

Torskefiske 29/4 og 30/4. m/bilder


øyvind fiskekongen
 Share

Recommended Posts

Gjest gjørs

Kongetur!! Veldig mange torsk, mye mer enn jeg bruker å få. Gratulerer med ny pers på kongen av torskesluker.

Bildet med alle torskene og deg på svaberget viser hvor mange fisker 17 stykker egentlig er. Mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra fangst fra svaberget! Kan ikke huske å ha fått så bra torskefangst selv fra land på Østlandet noen gang selv. ...og det er da sjelden noe problem å bli kvitt fersk torsk om det ble for mye for egen fryser. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pen fangst! plassen har tydlighvis bra potensiale. hvordan er bunnen der du fisker?

bra bilder forresten :P:D

Bunnen er fin og den er ikke propp full av tang og tare slik at man setter seg fast hele tida, men bunnen er nok rik på næringsrike planter og alger slik at fisken trives. Fisken trives tydelig vis på slik bunn med tanke på fangstene jeg også har fått her før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Kanskje unødvendig å bringe denne gamle tråden opp igjen men bildene fra trådstarter fikk fram gamle minner. Det første bildet er tatt kun få meter fra hytta vår og det er virkelig en perle der ute på Gjernestangen både av natur og fiske. Har delvis vokst opp på dette stedet og dratt opp mye torsk og sei :)Hadde en god metode da jeg var tenåring hvor jeg festet et sekke i bunnen av snøret, 10-12 agnet kroker (snegler) oppover med ca 50 cm mellomrom og en bøye på toppen. Lot det stå noen timer og det var alltid torsk, en gang til og med over 7kg. Ikke så glad i torsk selv så det ble slippet ut igjen, gitt til familien eller brukt i krabbeteiner.

Vel, nok med mimring fra en som bor i Thailand og ser virkelig frem til en tur hjem i august for en måneds fisking. Slenge ut Rana plasten, kjøre et stykke utover og ligge og drive med snøret i hånda. Har som mål å få tatt en steinbit på stang så tips mottas med takk da jeg kun har fått det i ruse tidligere.

Ellers takk for et fint og informativt forum som jeg kom over idag og ble ikke sen med registreringen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.